De laatste week is bijna voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu De laatste week is bijna voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

De laatste week is bijna voorbij!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

29 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Vrijdagavond 23 januari:

’s Avonds gingen we met David uit eten. We gingen naar Chi Min. We kregen echt grote schotels. Ik nam nasie en kon de helft nog mee naar huis nemen :)
Daarna gingen we nog met z’n allen iets drinken bij de Zanzibar. Rond een uur of half twee waren we terug thuis.


Zaterdag 24 januari:

Vandaag was een rustig dagje zonder veel doelen. Lang uitgeslapen, lekker genoten van het weertje en verder niet veel gedaan! Lazy Saturday!


Zondag 25 januari:

Vandaag moest ik op tijd opstaan. We hadden van half tien tot twaalf uur supervisie met David. Het was best wel een leuk gesprek. Nu kreeg ik echt het gevoel dat het gedaan is hier met de stage.
De Jef was in de voormiddag mee met An en Julie naar Fort Zeelandia.
’s Middags heeft David hier nog mee geluncht en in de namiddag hebben Emelie, Lore en ik nog wat buiten in de zon gezeten. Het was een heerlijk weertje vandaag!
’s Avonds hebben we nog wat buiten gezeten. Nog wat genieten van de laatste keren dat we nog op een terrasje kunnen zitten hé ;)


Maandag 26 januari:

An en ik gingen vandaag afscheid nemen op de stage. Het deed raar te weten dat ik daar voor de laatste keer zou komen… Ik vond het wel fijn om iedereen nog eens te zien.
Daarna gingen we verder naar de stad. We gingen iets eten bij de Smoothie Bar en daarna zijn de Jef en ik verder gaan shoppen. De laatste souvenirtjes kopen.
’s Avonds hebben we nog buiten gezeten met de hondjes. De puppies van de Lucky zijn ondertussen al wat ouder en mogen dan ’s avonds bij ons op de schoot komen liggen hé ;)


Dinsdag 27 januari:

Vandaag stonden we op tijd op om een fietstocht te gaan maken. Ik had met de Jef overlaatst een boekje gekocht met een fietstoer en die gingen we eens fietsen. An ging ook met ons mee. We vertrokken met de fiets tot aan Leonsberg. Het was echt weer een zalig weertje. In Leonsberg reden we nog wat verder want het is bijna aan de monding van de zee en we wilden wel eens testen of we niet tot aan de zee konden fietsen ;)
Mislukt, want na een tijdje stopte de weg gewoon ineens en konden we niet meer verder. Het viel wel op dat hier echt wel hele prachtige villa’s stonden maar dat er weinig leven was. Waarschijnlijk allemaal buitenverblijven van de één of andere rijke piet!
Toen we met het bootje over de Surinamerivier waren overgestoken zijn we tot aan Nieuw Amsterdam gefietst. Ook een fort, daar hebben we dan een kijkje genomen en eventjes rustig gezeten. Daarna zijn we verder gefietst en onderweg hebben we nog iets gegeten. We reden daarna tot aan Mariënburg waar we nog de een bootje over de Commewijne rivier namen om nog een kijkje te gaan nemen in Frederiksdorp (een dorp waar vroeger een grote plantage was en nu gebruikt wordt als toeristencomplex)
Daarna hebben we heel de weg terug gefietst en we waren net voordat het donker werd thuis. Ik was helemaal verbrand van het fietsen. De zon had bijna de hele dag geschenen.
’s Avonds weeral buiten gezeten en lekker gerelaxed.
Vandaag is er een nieuw meisje aangekomen. Anne-Marie, een Nederlandse. Haar hebben we wat wegwijs gemaakt en verder nog genoten van de avond.


Woensdag 28 januari:

Vandaag was een rustig dagje. Overdag kwam een vriend van Dion kaaiman voor ons brengen. De Jef wilde graag nog wat kaaiman eten en had nog wat besteld bij hem. Dit keer was het wel minder lekker dan de vorige keer maar het blijft een heerlijk vleesje…
Overdag hebben we een filmpje gekeken. Het weer was niet alles vandaag.
’s Avonds hebben we onze voorlaatste start to run les gelopen… Ik vond het een zware les!


Donderdag 29 januari:

’s Ochtends naar de stad geweest om de laatste inkopen te doen. Normaal zouden we in de namiddag nog naar de zoo gaan maar we hebben weer te lang geshopt :)
Thuis nog wat gekookt met de laatste dingen die we hadden in huis hebben…

HET LOOPT OP ZIJN EINDE!!!!!

XxxXxxXxxX

  • 30 Januari 2009 - 07:35

    Chris En Sandra:

    Hey Cato,
    Het loopt daar inderdaad nu wel echt op zijn einde hé... Het was echt wel leuk om je belevenissen hier te kunnen volgen, we hebben van je schrijverstalent genoten !! Het is zo ondertussen een gewoonte geworden van altijd eens rap te komen piepen, dus da gaan we weer moeten afleren :-)
    We wensen je een heel goeie terugreis en geniet nog met volle teugen van je laatste dagen hé !!
    Groetjes,
    Chris en Sandra

  • 30 Januari 2009 - 16:21

    Rosalie:

    Hey zusje,

    Ik wil je toch nog gauw een heel goeie terugreis wensen.
    Tot zondag!!!!!!!!!!!!!
    Doei, doei
    Rosalie -x-jes

  • 30 Januari 2009 - 18:30

    Mama:

    Hey Catootje, dit zal wel mijn laatste reactie worden denk ik. Kga ongelooflijk blij zijn als ge terug bent maar ik ben toch ook ongelooflijk trots op wat je daar allemaal hebt gedaan. Spijtig dat ge op uw stageplaats zelf geen foto's mocht trekken maar bij u zal dat wel voor altijd in uw geheugen blijven he. Alles dat ge daar hebt gezien en hebt meegemaakt, deze verhalen zult ge nog aan uw kleinkinderen kunnen vertellen ;-)

    't Is hier nu bijna half 9 's avonds, binnen 24 uur staan jullie op het vliegveld van Paramaribo en binnen 37 uur sta je (hopelijk) weer veilig aan de grond in Schiphol.
    (Ik ga zooooo blij zijn!!!)

    Allee, profiteer nog van jullie laatste uren ginder en tot zondag!!!!!!!

    mama

    p.s.: we hebben eindelijk den auto

  • 30 Januari 2009 - 20:34

    Tante Nicole:

    Hoi,zoals ik op 8 september voor de eerste maal iets op de blog poste,wil ik hem nu ook verlaten!
    Uwe blog was:super,geweldig,adembenemend,grandioos.......
    De 142 voorbije dagen,heb ik er minstens 1x per dag naar gekeken,elke nieuwe versie ook wat gepost,en dan zullen we maar zwijgen over de uren die we over u hebben gepraat,(hier thuis,bij ons moe,op het werk,tijdens het lopen,enz....)
    We zullen allen blij zijn dat jullie veilig en wel weer met jullie beide voeten op Belgische bodem staan,en kijken er alvast naar uit!
    Tot zondag x

  • 31 Januari 2009 - 10:04

    Siegje:

    fijne vlucht terug!!!!

    xxxx

  • 31 Januari 2009 - 11:56

    Jinse:

    Whiii, morgen bende terug. Hopelijk krijgen we u zo snel mogelijk te zien want ik kijk er echt naar uit. Mar als ge te moe bent moet ge nie naar de chiro komen ze, dan zien we u in de week wel. Doe in ieder geval 5 extra lagen kleren aan want tis om te bevriezen en zeker in jullie geval :-). Khoop da ge nie te bruin ga zijn want als ik dan naast u ga staan zijn we precies ne milkyway :-).

    Tot binnenkort ! xxx

  • 01 Februari 2009 - 14:19

    Eef:

    heej ik weet niet of je nu al terug bent of nog terug gaat, maar iig een fijne vlucht..
    en ACHHHH lucky heeft puppiesss wat schattigg...Hahah en we hebben met eigen ogen gezien wie de vader is ;)
    kusss eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 829
Totaal aantal bezoekers 71025

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: