En na een lange week, men kortste week :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu En na een lange week, men kortste week :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

En na een lange week, men kortste week :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

27 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Zondagavond 23 november:

Zondagavond ben ik rond half zes nog met An richting de stad gefietst. We zouden nog naar het capoeira gebeuren gaan kijken op het Onafhankelijkheidsplein. Toeja (de vriendin van Lorenzo, de capoeira danser van bij ons op de stage) zat al met nog een danser te wachten. De jongens begonnen allemaal te komen.. Grappig om te zien, ze maakten kennis met An en mij. Ze moesten ook nog even een klein optredentje doen op een kunstbeurs in de congreshal. Daar gingen An en ik ook mee heen :) er lagen op die kunstbeurs zelfs tekeningen van jongens van bij mij in Opa Doeli!
Het capoeira optreden was echt mooi! Er werd Braziliaanse muziek gespeeld en hard gedanst natuurlijk. Er kwam direct een leuke sfeer!
Daarna gingen de jongens nog wat verder dansen op het plein buiten. An en ik mochten mee in hun cirkel staan. Ik vond het echt iets spiritueels hebben. Er werd weer muziek gespeeld en de jongens ‘daagden’ elkaar wat uit. Ik vind het echt prachtig, al die kunstjes die ze doen. Mooi om naar te kijken!!
Rond een uur of negen zijn we terug naar huis gereden en waren Emelie en ik toe aan onze 9de les van start to run.. Jaja, we doen dat goed!! ;)
Daarna gedoucht en lekker op tijd in men bed!


Maandag 24 november:

Weeral een verlofdagje voor de Cator! Maar om half acht was ze al wakker.. Toch had ik het gevoel dat ik wel uitgeslapen was…
Rond tien uur ben ik met de vier Nederlandse meisjes naar de stad geweest om daar nog wat rond te hossen. Ze moesten nog wat souvenirs en dergelijk kopen.
Onderweg ben ik half mijn stage tegengekomen en al mijn andere Belgische medestagiaires :) Wel grappig, op de één of andere manier was iedereen wel ergens in de stad aanwezig.
Rond vier uur waren we terug. Renate en Eveline hadden echt voor 400 euro aan inkopen gedaan voor op hun stage. Ze hadden geld ingezameld om nieuwe spullen voor de school te kopen. Dat was hen bij deze goed gelukt!!
Thuis heb ik nog wat geluierd en ben ik nog gaan lopen met Emelie.
s’ Avonds ben ik met Emelie en Sieg nog naar de Zanzibar geweest. Daar zijn we nog wat cocktailtjes gaan boozen en tegen half twee waren we terug thuis. Lekker in ons bedje gekropen want morgen is het de ONAFHANKELIJKHEIDSDAG! Bigi party in Par’bo town :)
Ik kijk er al naar uit!!

P.s.: ik heb vandaag een tijgermug (een denguemug) van mij afgeklopt. Als ze mij heeft geprikt dan ben ik nu besmet met het dengue virus en staan er nog triestige tijden voor de deur :|


Dinsdag 25 november: ONAFHANKELIJKHEIDSDAG

Rond half elf zijn we richting de stad gefietst. Er was echt van alles te doen. Eerst zijn we een kijkje gaan nemen in de palmentuin. Daar stonden van alle kraampjes waar we eens een kijkje konden gaan nemen. Ik heb weer enkele souveniertjes gekocht ;)
Opeens hoorden we een brassband spelen. Wij met zen allen erheen. Daarna zijn we verder gewandeld naar het Onafhankelijkheidsplein waar er een hele parade van militairen voorbij kwam. Eerst kwam er precies een heel Nederlands leger, en daarna al die Surinaamse militairen.
Opeens zagen de Nederlandse meisjes van ons een aapje zitten in één van de bomen in de tuin van het presidentieel paleis. Ik vond het wel grappig dat hier in de stad een aapje zat. Ik veronderstel dat het een ontsnapt aapje was, ik zou het vreemd vinden moesten die apen in de stad gewoon in het wild leven… Met al die drukte!!
Daarna zijn we nog eventjes terug naar de palmentuin geweest en dan terug richting Berlioz. Om daar een hele dag rond te hangen, dat was toch ook weer niet aan mij besteed :)
Rond half zeven zijn Emelie en ik dan terug met onze fietsjes richting stad gereden. Er was al minder te doen dan overdag. Maar het weer was vele beter om nu rond te lopen… Ik heb nog sandalen/slippers gekocht bij den één of andere rastaman die foto’s bij zich had dat hij een slang in zijn mond had enzo… Rare kerel :)
Rond negen uur zijn we dan toch terug naar huis gereden. Het vuurwerk was al een uur te laat… Ik had geen zin meer om er nog langer op te wachten!
Thuis aangekomen wilden Emelie en ik nog een filmpje kijken, maar jammer genoeg konden we de filmbox niet vinden. Waarschijnlijk bij iemand op de kamer!


Woensdag 26 november:

Opa Doeli dag… Mmm, ik had niet zo veel zin in de stage vandaag. Ik was nog erg moe en voelde me niet helemaal op en top in orde!!
Het is best nog wel een drukke dag geweest, en ik kwam er weer doorheen…
Na de stage ben ik nog langs Ali Baba gereden (de fietswinkel waar ik mijn fiets heb gekocht) om eens te laten kijken naar mijn fiets. Hij trapt namelijk steeds door. Moest ik hem daar toch wel niet achterlaten zeker… Taxi gebeld en zo naar huis dan maar. Morgen mocht ik de fiets terug komen ophalen. Ik ben eens benieuwd hoe goed hij gemaakt is :)
Toen ik dan thuis aankwam met de taxi kon ik alleen maar betalen met 50 SRD, de taxichauffeur kon me niet terugbetalen… Hij had namelijk geen wisselgeld (altijd hetzelfde met die taxichauffeurs hier, toevallig al hun wisselgeld weggegeven bij de vorige rit) dus wij verder gereden tot aan een winkel om daar al het geld te laten wisselen!
Thuis heb ik nog wat aan mijn werkverslag gewerkt en ’s avonds aten we weer met zen allen pannekoeken! OVERHEERLIJK!! Hartige pannekoeken door de Nederlandse meisjes gebakken ;) I LIKE!
Emelie en ik zouden normaal ook nog gaan lopen maar het CD’tje met de liedjes op doet het opeens niet meer… OEPS! Hopelijk moeten we onze start to run niet staken!
Na het eten hebben Sieg, Emelie en ik nog een filmpje gekeken en dan ben ik in mijn bedje gekropen… (’s nachts om half 2 werd ik nog door mijn liefste vriendje wakker gebeld… Ik was weer superblij dat ik hem gehoord had!! Waar een mens al niet gelukkig van kan worden!)

P.S.: Emelie haar kamer is een , het kleinste slaapkamertje van heel het huis maar steeds met de meeste mensen erin :)


Donderdag 27 november:

Met de taxi naar kantoor… Maak dat mee :) Hopelijk is mijn fiets straks gemaakt en kan ik hem gaan afhalen!
Op kantoor heb ik de laatste veranderingen gebracht aan mijn voorlichtingsrapport, nu kan het opgestuurd worden naar de rechter… Oela, spannend! En volgende week is het dan de zitting waar die jongen zal voorkomen. Ik hoop dat mijn rapport duidelijk is, zodat ik niet te veel verantwoording moet afleggen naar de rechter toe!

Jaja, men fietsje was gemaakt… Op de terug weg dacht ik nog even binnendoor naar de Combé markt te rijden. Dik mislukt natuurlijk, met al die één-richting straten hier. Ik denk dat ik wel een paar kilometer extra gefietst heb!! En bij de Combé markt aangekomen bleek het dat ze niet eens meer hadden wat ik wilde hebben :( een lekkere sappige ananas!
Dan maar wat ander fruit gekocht en verder richting Berlioz gereden. Ik was toch weer een uurtje onderweg geweest!
Nu nog wat liggen op men bedje, verslagen lezen en straks is het hier dikke party! Ik kijk er al naar uit… Eerst een heel feestmenu (ieders heeft zijn taakje gekregen), dan préparty en dan Havanna Lounge… Het weekend kan beginnen!! JIHAA!
Na die lange week van vorige week, heb ik deze korte week wel verdiend :)


Tot na het weekend (den deze trekt er weer een weekendje op uit, deze keer richting Nickerie!)

xx

  • 27 November 2008 - 23:35

    Toon:

    hellow,
    voila, hier ben ik als eerste.
    juist terug van den tennis. ik heb een goei pint uit. maja. ik heb al uw verhalen gelezen. tis da wel ferm knap.
    ma binne 2 jaar gaan wij na canada he. dat heb jij gezegd.
    alle ik zou zeggen amuseert u nog. en zij voorzichtig he :)
    I LOVE YOU :)
    Toon

  • 28 November 2008 - 01:55

    Cato!:

    Toon: zeker wel baby! en dan moogde gij mijne personal guide zijn!!

  • 28 November 2008 - 13:53

    Peter Ludo:

    op speciale aanvraag van tante nicole zal ik ook een woordje plaatsen.
    ik ben niet zo goed in praten op afstand en zal dan vragen hoe het is,hoe mooi het ginder is en of ge ons al een beetje mist?????de groeten van tante lief en tot binnenkort.

  • 28 November 2008 - 14:42

    Tante Nicole:

    Helow,ik ben er ook weer.
    Na 7 trappisten en een discussietje van 1u (zondag in het boswachtershuis )heb ik toch eindelijk onze nonkel Ludo op uwe blog gekregen jihaaaa !
    Toon en ik waren deze middag aan tafel bezig over jullie reizen,en moest ik de lotto winnen,zou ik toch eerst naar Suriname komen en daarna pas doorreizen naar Canada,er valt daar zoooooveel te beleven,te bezichtigen,te proeven.......enz.
    Buiten de muggen en het vochtige klimaat,lijkt me het daar super om te vertoeven !Ik zou me daar op die marktjes nogal kunnen laten gaan,bij elke outfit de gepaste oorbellen kopen,heerlijk !En dan die fel gekleurde stofjes,manman,zijn die duur ???(anders bestel ik er 3,breng maar mee,ik betaal met intrest terug ! :)
    Moest het cdtje met u schema stuk zijn laat dan maar weten,ik stuur wel een nieuw,het zou zonde zijn moest ge nu stoppen met lopen want,de kick van het lopen komt er bijna aan ;)
    Geniet van je vrij WE,( ik moet werken !)
    toedeloe x

  • 28 November 2008 - 14:48

    Lotte:

    Grappig filmpje, zal wel mooi zijn om in het echt te zien!
    Leuk om altijd foto's te zien :) Sinterklaas is in het land! Daar geen sint of kersttoestanden?

  • 28 November 2008 - 14:58

    Linda:

    Hey cato!

    Mijn eerste bericht op uwen blog denk ik! Jeuj da ganek strak op ontspanningsweekend vieren!haha. Maar ik heb al wl al je foto's gevolgd zenne, da zienk altijd graag.
    We zullen strak tijdens onze vrijdagavond op weekend met zen allen een pintje op u drinken!!

    groetjes

    Linda


  • 29 November 2008 - 07:27

    Tante Liliane:

    Hey Catooke,ben er vroeg bij vandaag hé.Heb een paar dagen ni op uwe blog gezien en amai weeral een verhaal van een hele week.Hier gaat alles zen gewone gangetje,tis hier koud en grijs,vlug donker,da kunde gij ni meer voorstellen.Ik ga seffens nog wa verven als ik goesting heb.Maandag ben ik weer voor 5 daagjes weg met de fiets,en dan zitten we weer in de laatste maand vant jaar.Wat vliegt de tijd toch hé.Allé nog een prettig weekend,en geniet ervan.DOEI DOEI

  • 29 November 2008 - 08:41

    Tante Lut:

    hey Cato, niet te geloven eh, ik heb nog niks laten weten. Vorige zondag heeft het hier gesneeuwd. Onze Piet direct naar buiten om en grote sneeuwman te maken. Daar blijft nu nog een klein hoopje van over. Zeg Cato, volgens mij heb je daar de tijd van je leven, wel hard werken, maar toch zalig genieten van alles. E

  • 29 November 2008 - 08:46

    Tante Lut :

    oei, een beetje te snel op 'verzenden' getoetst. Ik wou nog zeggen : doorgaan met START TO RUN, zoals tante Nicole al zei, dan wordt de kick des te groter. Heel veel groetjes van ons. Onze Pieterjan gaat nu nog een beetje leren. Onze Jasper is nog aan 't pitten na een avondje Phoenix en nonkel Walter is gaan werken.
    SALU!!!!!!

  • 30 November 2008 - 22:11

    Mia VAn Dingenen:

    Hallo Cato,je weet wel wie ik ben, hé!? Den Thijs is gisteren verjaard en we hebben juist bij tante Lief met de Michieskes aan tafel gezeten. En jij kwam daar ter sprake. Dus ben ik uit nieuwsgieridheid op zoek gegeaan naar jouw site. Knap, knap, knap!! Je bent jong en je wilt wat ...
    Groetjes vanauit Tongerlo

  • 01 December 2008 - 17:51

    Je Hollander:P:

    ik mis jullie:S

    en de babbelkous natuurlijk

  • 01 December 2008 - 18:51

    Nonkel Luc:

    Hey Catoke,

    Ik ben echt wel heel trots op jou hoor,wat je daar allemaal doet voor die mensen i.v.m je stage. Hopelijk heb je geen last van je muggebeet....
    Wat heb je graag voor je verjaardag? Dan stuur ik het zo spoedig mogelijk op, dan heb je het toch wel voor de feestdagen beginnen.Gaat wel leuk zijn hé, Oudjaar vieren in de zomer! Laat maar iets weten hé,maar niks te groot van omvang liefst. Hihi...

    Dikke kus van Greg en mij!

  • 02 December 2008 - 18:48

    Cato!:

    Peter Ludo: Tuurlijk mis ik jullie :) zeker die gezellige zondagnamiddagen bij ons moeke... Met heel de familie lekker samen eten.. Zalig vind ik dat!

    Tante Nicole: Jaja, hier kan je echt bij elke outfit wel een paar oorbellen vinden :) Meen je dat echt met die stofkes??! Want er zijn hier echt hopen stoffen-winkels, ik weet alleen niet goed welke stofkes je dan bedoelt...

    Lotte: Jaja, de kerstbomen staan hier al ze :) Het grappigste van al is eigenlijk nog dat kerst hier ook geassocieerd wordt met sneeuw en kou (ik durf er voor wedden dat de helft van de bevolking hier nog nooit een sneeuwvlokje heeft gezien!) en de Sint is vorige week of de week ervoor ook in het land aangekomen ;)

    Linda: Leuk dat je ook iets post! :) Hoe was het ontspanningsweekend geweest?!

    Tante Liliane: Oooh, klinkt niet slecht, vijf dagen gaan fietsen! Hopelijk niet te slecht weer!

    Tante Lut: Tante Nicole en onze papa hebben jullie allemaal eens op mijn blogje laten kijken zeker :) Ik vind het echt super dat ik zoveel reacties krijg!!
    Jaja, na een weekje rust van Start to run gaan we er toch terug invliegen, anders gaat het misschien niet meer lukken... En is onze alreeds opgebouwde conditie misschien weg :)

    Mia Van Dingenen: Wenst hem nog een gelukkige verjaardag als je hem ziet :) en drie dikke kussen! Bedankt voor de reactie trouwens!

    HOLLANDER KOM TERUG!!!! Wij missen u ook echt al enorm hard... Het is hier zo leeg zonder jullie boven.. Ik zat terjuist zelfs op de WC en ik moest de deur niet eens dicht doen omdat er toch niemand boven was... :)

    Nonkel Luc: Euhm, eigenlijk hoeft dat helemaal niet hoor!! Een kadootje :)
    Maar als jullie toch echt iets willen sturen, dan mag je altijd een dvdtje sturen. Op tv zijn hier nooit geen interessante dingen te zien en de Nederlandse meisjes met de dvd's zijn hier alreeds weg dus zijn we dvd-loos geworden :)

  • 02 December 2008 - 20:00

    Tante Nicole:

    Helow,vandaag al 3x op de blog gaan kijken of er al wat nieuws was,niet dus....
    Van die stofjes meen ik echt,als je dat wilt doen,en als dat ni duur is,ik ben nogmaals gaan kijken naar 4 dagen in de jungle,daar is een foto bij van surinaamse kleding,ik vind heel dat bovenste rek mooi,die ruiten onderaan niet,dat kunt ge hier ook vinden!
    Als ge dan terug bent geven we een surinaamsfeestje,we maken ons bruin,wikkele nen doek rond onze body en zijn op en top,als gij dan nog voor een aangepast surinaamsdrankje zorgt,zal het superleuk worden ! ;)
    toedeloe

  • 02 December 2008 - 21:36

    Cato!:

    Nonkel Luc:
    Vergeet niet dat het adres anders moet genoteerd worden;

    Carolien Michiels
    Berliozstraat 32
    Paramaribo
    Suriname

    Ook niet naar Cato sturen want ik kan niet bewijzen dat ik Cato ben, en ze doen der hier moeilijk over...

    toedels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 72050

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: