Nog maar drie weken en de Jef komt :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu Nog maar drie weken en de Jef komt :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

Nog maar drie weken en de Jef komt :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

12 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 9 december:

Een rustig dagje kantoor!! Normaal zou ik overwerken vandaag en een quiz doen met de jongens maar dat kon om de één of andere reden weer niet doorgaan. Ik denk omdat de voedingsbonnen niet in orde waren. Hopelijk kan ik morgen dan mijn activiteitje geven!
Na het werk ben ik gewoon naar huis gegaan, Petra en Michelle vertrokken vandaag ook terug naar Nederland. Nu blijven we nog maar met zen vieren over…
Een maandje alleen en dan komen er weer nieuwe!
’s Avonds heb ik hun ijskast wat uitgekuist en hebben we gewoon de twee ijskasten ingepalmd :) zalig! Eindelijk veel plaats om al mijn spullen te droppen ;)
Rond kwart na negen belde de Jef om te vragen of ik kon komen skypen. Hebben we nog een uurtje geskyped!! Het was weeral leuk om hem te horen. Hij heeft nog 10 dagen voor de boeg in Australië, dan 10 dagen in België en dan een maand naar Suriname… Wat een leven :p


Woensdag 10 december:

Opa Doeli dag! Normaal had ik vandaag om tien uur een afspraak met de opa van de jongen waarvan ik het voorlichtingsrapport moet schrijven. Maar nu bleek dat hij de afspraak helemaal vergeten was… Hopelijk de volgende keer meer geluk :)
Kim, een medestagiaire van me, had zich gisteren tijdens het koken verbrand met warm water op haar arm, bil en beide voeten. Ze had echt veel last van haar verbrande plekken.. Hopelijk geneest het snel en blijven er niet te veel littekens over!!
Na het werk ben ik nog gestopt in de winkel… Man, de eitjes zijn duur geworden ;) het dubbele van de prijs van vorige week ofzo… Wat is me dat! Crisis!! :)
Ik heb verschillende inkopen gedaan (nu heb ik een grote plank in de ijskast helemaal voor mij alleen :p dus kan ik heel veel kopen!)
’s Avonds heb ik lekker gekookt met Emelie. De kok in ons komt naar boven :p
Straks zullen we onze 15de les van start to run aanvangen… Ik heb er al zin in!!

Jaja, die 15de les viel toch wat tegen. Het is me redelijk goed afgegaan tot de laatste minuten. Ineens kreeg ik pijn in mijn enkel… Ik heb toch volgehouden en blijven lopen tot het einde.
Toen ik thuis even ging zitten en terug wilde stappen op mijn voet ging dit jammer genoeg niet meer… Mijn enkel deed echt verschrikkelijk veel pijn ineens.
Ik er maar wat ijs opgelegd terwijl we ons theetje buiten aan het opdrinken waren (jaja de laatste tijd doen we ’s avonds altijd tea-time) Daarna heb ik hem nog ingesmeerd met een gell tegen ontstekingen, zwellingen en blauwe plekken…


Donderdag 11 december:

’s Nachts werd ik nog gebeld door mijn liefste boyfriendje. Hij was al bezorgd over die enkel van me… Ik hoop dat het snel weer over is!
’s Morgens werd ik wakker en het was al licht buiten :| Ik had me overslapen… Het was half zeven dus ik kon nog wel op tijd op het werk geraken. Mijn enkel deed nog altijd verschrikkelijk veel pijn. En dat snel gevlieg van hier naar daar heeft er zeker geen goeds aan gedaan… Dan moest ik voor op kantoor te geraken nog eens drie verdiepingen naar boven klimmen, niet te doen hoe hard ik dat eerste half uur dat ik wakker was weer had afgezien.
Vandaag zijn we op buitendienst geweest. Woensdag had ik normaal een gesprek met de opa van de jongen van wie ik het voorlichtingsrapport moet schrijven, maar hij was niet komen opdagen, dus besloot ik maar eens langs hem thuis te gaan. En daar had ik meer succes jawel :)
Na het werk ben ik wat op mijn bed gaan liggen en heb ik mijn werkverslag verder afgemaakt.
Dat is ook alweer het voorlaatste van deze stage!! Jippie!!
’s Avonds heb ik mijn kookkunsten weer boven gehaald en heb voor mezelf hetzelfde als gisteren gemaakt :p LEKKER!


Vrijdag 12 december:

Vanmorgen voelde ik me niet zo lekker en heb ik me ziek gebeld op de stage. Ik kon niet meer slapen. Na wat gerust te hebben ben ik mijn kamer maar wat beginnen kuisen. Het was echt slecht weer vandaag. Het was ongelofelijk bewolkt en het kon elke minuut beginnen te regenen. Ik ben nog met Emelie naar de winkel geweest en na de middag nog even op bezoek geweest in de Mozartstraat. Daar was weer een hele soap aan de gang… Hilarisch toch wat er altijd allemaal gebeurt. Ben ik blij dat ik hier wat rustig zit in de Berlioz, een lekker ontspannen sfeertje. Heerlijk vind ik dat!
Straks gaan we nog even naar de stad want er was iets te doen in de congreshal en dan op tijd in het bed want morgen gaan we naar Overbridge!!
Ik hoop dat het mooi weer is want anders kunnen we daar niet zo veel gaan doen :)


Whaaaaaa, bijna Jefkes-time! Hoe hard kijk ik daar naar uit!!

x

  • 12 December 2008 - 20:50

    Mama:

    maar Catootje toch, eerst uwe voet en nu voelde u ni zo goe...:-(
    verzorg u maar goed he.
    Hier in ons kikkerlandje zitten er ook veel mensen met buikgriep.
    Hopelijk krijgen wij het ook ni want mee al die feesten voor de boeg, dan is da wel ni plezant he.
    Allee, amuseer u daar op Overbridge en nu kunde weeral veel foto's trekken mee die 200 extra he
    tot de volgende.
    xxxxxjes mama


  • 13 December 2008 - 12:14

    Papa:

    Heej Catooke,

    Hier alles oke. We zijn juist naar den Aldi geweest om inkopen te gaan doen. Ik heb juist gelezen dat ge uwen enkel verzwikt hebt. Goed verzorgen is de boodschap !!! Laat eens iets weten als ge mee gaat op skiverlof want dan moet ik dat al betalen. Het is de laatste keer met de familie want volgend jaar trekken we naar de zon omdat we zo jaloers zijn op het goede weer bij u. Ik heb de foto van u en de krokodil op mijn computer gezet als achtergrond. Chique hè!:D Profiteer nog maar van u anderhalve maand in Suriname want het zal snel voorbij zijn.

    Dikke kus je papaatje xxx

  • 14 December 2008 - 14:15

    Cato!:

    Mama: Ik was mijn fototoestel vergeten op Babunhol (twas niet Overbridge, maar Babunhol waar we heen gingen :)) foutje van de firma!
    Maar al maar goed hebben mijn collega's veel mooie foto's genomen. Dan ga ik een paar van hun gebruiken om jullie te laten meegenieten hé :p
    Met de enkel gaat het al beter... Vanavond terug proberen te lopen!

    Papa: Die enkel zal goed verzorgd worden!!
    Ik heb met de Jef gebeld en eerst wilden we wel meegaan met de familie maar toen bleek dat er eigenlijk helemaal niet zo veel volk meer meegaat... Vind ik wel jammer. En eigenlijk heb ik het daar precies al wel gezien. Ik vind dat we eens naar een ander skigebied moeten gaan :) Maar voor die zomervakantie ben ik ook wel te vinden :p daar schrijf ik me al voor in!

    Dus de Jef en ik hebben besloten om te passen voor de Kronplatz...

    Leuk dat mijn foto op uwen achtergrond staat :) en dan nog wel diegene met die krokodil :p haha!!
    Ik ga zeker nog profiteren van mijn anderhalve maand hier! Gisteren waren we hier niet 3 maand... Het gaat toch snel allemaal!

    xx

  • 14 December 2008 - 17:20

    Nonkel Ludo:

    hai cato alles goe ginder zoals gewoonlijk zitten we met zen allen bij ons moe te bikken.elle papa is weer in zen element,volgens mij te veel ajuin gegeten want hij is winderig en hij blaast ons van onze stoel.(proper he)de groetjes van tante lief en wij tellen af naar uw thuiskomst.

  • 14 December 2008 - 20:32

    Tante Liliane:

    Hey Catooke,zijt ge al beter?Nu ni ziek worden hé.Zeg dan moet ge ni veel meer werken in januari?Das wel goe hé dan kunt ge met uw Jefke veel rondtrekken.Ben juist terug van ons moeke se,twas daar weer volle bak.Hier alles ok.Allé tot de volgende.DAAAAAAAAG

  • 15 December 2008 - 17:10

    Lotte:

    Hey,
    Zie maar dat ge snel terug beter wordt. Ziek zijn is al niet leuk, laat staan daar in die hitte in Suriname.
    Wij zijn zaterdag naar de kerstmarkt geweest, het was ijs-ijs-ijskoud. Maar wel enorm plezant! Nu ga ik richting kerstmarkt Antwerpen.
    Het zijn de laatste pleziertjes want zaterdag begint onzen blok :(
    Vrijdag ook nog nen afsluiter: kerstfeestje chiro...
    Doe da daar nog goe!
    x

  • 15 December 2008 - 20:42

    Cato!:

    Nonkel Ludo: Haha, ik kan het mij al volledig voorstellen hoe hij daar weer gezeten heeft die papie van me! :) Ik tel stiekem ook al wel wat af hoor! Maar ik geniet nog van al de momenten die ik hier heb...

    Tante Liliane: Ik ben al weer beter hoor! Morgen ga ik terug naar de stage en in het weekend heb ik ook weer vanalles gedaan. Het was maar een ziek-zijn-dagje van één dag hé :)
    En ik moet in januari inderdaad nog maar enkele dagen werken. Ik heb voor de rest goed gewerkt hé :) we moeten hier aan een bepaald aantal uren komen en ik zit er zelfs over.. Dus ik mag die daagjes best wel hebben in januari.

    Lotte: Mmm, die sfeertjes rond die feestdagen mis ik hier wel. Zeker zo de kerstmarkten enzo. Dat hebben ze hier niet. Het is hier ook te multicultureel daarvoor denk ik :) Den helft viert hier mss maar kerstmis ;) Wij trekken met de kerstdagen dan ook naar het binnenland. Dan hebben we het toch nog naar onze zin hé! Dan vieren we maar eens kerst op een andere manier. Haha!
    Veel succes met de blok!! Ik geloof in u :)

    xxxxx

  • 16 December 2008 - 09:11

    Juffie:

    catootje is bijna jarig! en nu zijn de juffen er niet om het huis te evrsieren...

  • 16 December 2008 - 13:24

    Tante Nicole:

    Catootje,gelukkig opnieuw fris en monter,jaja als op uwe blog staat dat ge wat ziekjes bent is dat het gespreksonderwerp bij ons moe zondags aan tafel he.
    Hier begint de kerstsfeer er goed in te zitten,de namen zijn getrokken,en de eerste pakjes komen terecht onder de boom,supergezellig vind ik dat.
    Naar het schijnt valt er in suriname toch ook veel te beleven rond de feestdagen (vlgs de Clyte)
    Parades die door de straten trekken,en eten en drinken van smorgens tot s'avonds !(hou ons op de hoogte )
    Alle,het is zowiezo al feest he,binnen 12 dagen verjaart ge en 2 dagen later is uwe Jef daar,feest alom,en dan nog een maand later en we doen alles hier over :)
    Enjoy en have fun,want voor ge t'weet zit ge hier met een bronchitis te bevriezen brrrr.
    Toedeloe x

  • 17 December 2008 - 11:41

    Mama:

    hey Catootje, uw kaartje is aangekomen!!!!!!!

  • 17 December 2008 - 12:21

    Tante Liliane:

    Hey Catooke,bij ons is uw kaartje ook aangekomen vandaag.Dankjewel hoor,ge maakt toch nogal tijd voor u familie hé,das wel leuk.DAAAAAG

  • 17 December 2008 - 14:23

    Tante Nicole:

    Waaaaw,ook wij een kaartje GEWELDIG !!!
    De groetjes aan Gerda ga ik zeker doen (deze avond lopen we er weer 10! ),en blijven posten op uwe blog natuurlijk ook !
    Dikke kus x

  • 17 December 2008 - 14:56

    Moe Mia:

    hey carolien ik heb uw kaartje ontvangen en ben er blij mee,Ik heb juist de stoof aangestoken dan is het leker warm, want hier is het kouwd we zijn vandaag naar de makro geweest,al gaan inkopen doen voor het kerstfeest we zullen u missen maar het komt wel dichter bij dat je terug komt,geniet nog van die mooie dagen daar en het goed weer want het zal tegen vallen dat weertje hier als ge het zo goed gewoon bent nog groetjes moe mia

  • 17 December 2008 - 15:06

    Tante Nicole:

    P.S een kerstkaartje uit Suriname hebben we nog NOOIT ontvangen dat van u is het eerste (en wss ook het laatste ),thanks !
    x

  • 18 December 2008 - 00:39

    Cato!:

    OOOOOH SUPER! Ik hoopte stiekem dat ze nog voor de kerstdagen zouden aankomen, net op tijd dus!

    Ik vond het zeker de moeite om naar jullie een kaartje te sturen :) al die trouwe familieleden die me hier zo hard steunen... ik vind het super!

    En tante Nicole; er hangt hier overal kerstverlichting aan de huizen, tegen de ramen hebben ze nepsneeuw gespoten en in de winkels wordt er jingle-bell gespeeld maar ik voel mij hier HELEMAAAAL niet in de kerstsfeer. Ik associeer kerst met kou en sjaal en muts en handschoen en vuurkorf met jeneverke... Die klik vind ik eerlijk gezegd moeilijk te maken... Maar inderdaad, kerst wordt hier zeker wel gevierd :) Wij gaan onze kerst vieren in het Binnenland... Ook iets om nooit te vergeten denk ik!

    P.S.: de volgende blogpost laat even op zich wachten, ik moet de foto's van Babunhol nog verzamelen!
    Mijn excuses!

  • 18 December 2008 - 15:02

    Gerda:

    oeioei,meiske toch,wa lees ik nu allemaal...ziekskes...pijnlijke enkel.'t Is weeral efkes geleden hé.In Belgie ook veel ziek volk,ik heb ook een verschrikkelijke valling gehad(kheb vlgs mij alles wa vloeibaar was in mijne kop uitgesnut en mijn longen bijna uit mijn lijf gehoest),ik heb zelfs ni kunnen joggen,had gene adem en het was just of ik had een pakske groene michel opgesmoord,zo piepte da allemaal! Zeg,en uw Jefke bijna in aantocht,man man,da ga nogal vonken geven,zolang mekaar ni gezien,hopelijk moet ge dan ni veel meer werken en kunt ge samen da schoon Suriname nog verkennen. Ik ga nu fritjes bakken en deze avond nog nordick mee tante nicole en tante lil,en dan doorzakken in Heemmuseum mee ne goeie chimays(2,want 3 is teveel heb ik al dikwijls ondervonden!!!)Dag Catootje en ook natuurlijk prettige kerstdagen gewenst

  • 18 December 2008 - 15:08

    Gerda :

    P.S.oh ja,merci voor de groetjes op kerstkaartje van tante nicole

  • 18 December 2008 - 17:12

    Lore:


    Joep,

    Hoe is het nu me uwe voet? Ik hoop da ge er ni veel last meer van hebt.

    Geniet er nog dik van en profiteer van de feestdagen in Suriname!!!

    xxxx


  • 19 December 2008 - 08:25

    Nancy:

    Hey Cato

    Kei leuk dat kaartje. Heeft hier weeral een speciaal plaatske gekregen, net zoals uw cadeautje :-). Vandaag, 19 december is uw papietje jarig. JOEPIE! Dat gaan we vanavond vieren in de put in Tongerlo. 't Zal leuk worden. Ik ga nu stoppen want we moeten naar 't school ons Rosalie der rapport gaan halen. SPANNENd! Straks laten we het resultaat weten.
    Groetjes en dikke kerstknuffel.
    Nancy

  • 19 December 2008 - 13:31

    Rosalie:

    Heeeeej Catooowkie,

    ik ben juist mijn rapport gaan hale. kben SUUUPEEER BLIIIJJJ!!!........................kheb 92% :) sebiet ga ik nr de cinema me floremie. we gaan madagascar 2 zien. ik zal is denke voor een tip voor u pakje..... euhm...het is klein maar heel mooi. als ik npg een tipje weet zal ik het wel zegge. en we hebbe u cadeautje aangekrege 't heeft hier al een mooi plaatske gekrege. das wel grappig. da zijn zo allemaal kaartje me sneeuw en de kerstman op en zo en dan zo één zuiders kaartje me de zon op :) kgan afsluite

    DOEI DOEI xxx

  • 19 December 2008 - 13:33

    Rosalie:

    P.s. ik bedoel kaartje in plaats van cadeautje

  • 19 December 2008 - 20:23

    Cato Michiels:

    Gerda: Amai, hopelijk niet te veel afgezien dan!! Mijne voet is nog altijd niet veel beter, ik heb er wel al een paar keer terug mee gelopen, ik kan zo ni stil blijven zitten...
    Maar eigenlijk zou het wel moeten, anders geneest hem mss nooit niet meer :|

    Lore: met de voet gaat het al beter maar nog niet altijd helemaal terug in orde. het duurt iets te lang naar men goesting :)

    Nancy: heeft onze papa mijn kaartje eigenlijk aangekregen en mijn berichtjes? want ik krijg maar geen reactie op alles wat ik stuur...

    Roos: Amai zusie!, misschien moogde al wel direct een jaar overslagen, gij met u ongelofelijk hoog IQ, blijf zo verder doen!!
    en al de tipjes zijn welkom :) ik kan al bijna niet meer wachten, mss kom ik wel wat vroeger naar huis omdat ik te nieuwsgierig ben!! ;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 72054

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: