1/3 voorbij, nog 2/3 te gaan!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu 1/3 voorbij, nog 2/3 te gaan!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

1/3 voorbij, nog 2/3 te gaan!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

03 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 1 november:

1/3 van ons verblijf in het verre Suriname zit er al op…
Om half tien stuurde An me een berichtje om te vragen of ik mee ging shoppen naar de Mall. Rond half elf zijn we dan vertrokken richting daar en hebben we wat inkopen gedaan en zijn we nog eens langs de winkeltjes gelopen.
Na de middag ben ik nog wat gaan zwemmen en voor de rest heb ik niet veel meer gedaan. ’s Avonds had ik lekkere pasta gemaakt voor mezelf en heb ik de verslagen van mijn medesupervisanten doorgenomen want zondagochtend hebben we supervisie! Rond half negen ben ik richting Mozartstraat gewandeld waar we zouden opgehaald worden door onze goede vriend Patje de taximan. De Rob was ondertussen al gearriveerd en had al kennis gemaakt met de huisgenoten :) het is wel leuk om zo nog eens iemand bekend te zien. Nu merk ik pas hoe bruin we eigenlijk al wel niet zijn… Tussen al die Surinamers zijn we nog zo ongelofelijk bleek. Maar tegen de Rob kon ik qua kleureke toch wel winnen ;)
An en ik werden dan opgehaald door Patje en we reden richting Mariska. Zij gaf een verjaardagsfeestje. Ik vond het echt fijn, ze had van alle hapjes en drankjes klaar staan. Ze hadden zich zelfs gewaagd aan de bara’s!! En ze waren lekker (complimentje dames!!)
Rond één uur was ik dan terug thuis en heb ik de laatste dingen van de verslagen voor morgen gelezen. Ik probeerde ook nog eens te bellen naar de Jef. Ik had ondertussen al een volledige week niets meer van hem gehoord :( Na een paar keer rinkelen nam hij dan eindelijk op. We spraken af om ’s nachts nog te skypen. Dan zou hij me wakker bellen.. Jaja, we moeten er wat voor over hebben hé :)


Zondag 2 november:

Om tien uur begonnen we met onze supervisie! Ook op zondag wordt er ten huize Berlioz gewerkt!! ;)
Rond twaalf uur waren we klaar, dan konden we nog snel ons boterhammekes maken om mee te nemen voor onze dagtrip naar de dolfijnen!!
Om één uur zou ons bootje vertrekken aan Leonsberg. Het weer zag er niet zo goed uit.. We zaten nog geen half uurtje in onze boot of we kregen al een stortbui over onze kop. Al maar goed duurde het maar een tien minuutjes. Voor de rest van de dag hebben we weer prachtig weer gehad. Zalig! Eigenlijk was het wel goed dat het zo eens gestortregend had. Ons werd er verteld dat de dolfijnen dan naar boven komen… en jawel, nog geen kwartier na de bui zagen we de eerste vinnen boven komen. Van alle kanten begon iedereen te roepen ‘ooooh kijk daar…’ ‘waaaaaauw’ ‘kijk, wel vijf bijeen!!’ Echt moooi!... We zijn ook gevaren langs de kustlijn om rode ibissen te spotten. Één heb ik er gezien en daar stopte het dan :) wel hebben we van die leuke visjes gezien die springen op het water. Die had ik echt nog nooit in mijn leven gezien. Die vissen zwemmen niet maar ketsen zichzelf verder op het water ofiets… Ik heb er een filmpje van gemaakt :) Ik zal het wel is op de blog posten.
Tijdens het laatste uurtje zijn we nog wat dolfijnen gaan zoeken. Ik heb er twee een sprongetje zien maken maar ik was twee keer te laat om het te fotograferen :( dat zul je altijd zien zeker. Ik heb het in mijn geheugen geprint maar het zou natuurlijk leuk geweest zijn om te posten op men blog!
Rond vijf uur zijn we terug naar huis gereden en zijn we nog met z'n allen gaan eten bij Frietpunt NL. Lekkere frieten met ketchup en een kaassouflé, meer heeft Cato niet nodig!
’s Avonds voor de laatste keer naar het Javaans marktje en daarna nog wat beneden gezeten. Tetteren met onze leuke Nederlanders :) nog 4 weken en ze zijn weg :(, het kot voor ons alleen dan… Het zal hier stil zijn!!


Maandag 3 november:

Om acht uur liep de wekker af vanmorgen. Cato zou een sporty dag houden! Om negen uur stond ze klaar voor de groepsles. Tae bo! Om tien uur was het gedaan en ben ik met men fietsje verder gereden naar de cambio om nog wat euro’s te wisselen. Dan wilde ik verder rijden naar de Surpost om de postpakketten af te gaan halen maar het bruggetje richting Surpost was onderbroken. Ik dacht, dan rij ik verder tot het volgende bruggetje… Echt man, zeker drie kilometer ofzo, kwam ik zelfs uit aan de Surinamerivier... Ik denk dat ik een omweg van 5 kilometer gedaan heb! Niet normaal. Kwam ik daar aan op de Surpost, waren die twee postpakketten toch wel allebei voor mij zeker! Ik was weeral blij. Die omweg was ik al snel weer vergeten.
Ik weet niet of jullie mijn “belangrijke mededeling” al gelezen hebben…
In het vervolg mag je al de post gewoon sturen naar:

Carolien Michiels
Berliozstraat 32
Paramaribo
Suriname

Want anders moet Sandy zijn identiteitskaart meegeven omdat het dan zogezegd op zijn naam aankomt. Ook mag je niets naar Cato sturen want ik kan niet bewijzen dat ik Cato ben omdat dat niet op mijn identiteitskaart staat. De volgende keer zouden ze het niet meer meegeven… Hopelijk krijg ik geen problemen met die pilletjes van tante Nicole…
(hebben jullie het naar Cato of Carolien gestuurd?)
Na mijn helse rit heb ik toch een kortere weg naar huis gevonden… Al maar goed! Thuis aangekomen heb ik me gedouchd en wat gegeten. Na de middag zijn we gaan zwemmen. Na het zwemmen zou ik met Emelie nog naar de stad rijden omdat ze nog euro’s moest pinnen. Waren we toch wel voor niets gereden zeker… Je kan hier alleen maar euro’s pinnen met een Nederlandse bankkaart, en ja dat hebben wij niet eh!
Pech voor ons, met lege handen terug richting Berlioz. Daar aangekomen wat op de pc gewerkt en gekookt. Rijst met groentjes, smaakt altijd!! Rond acht uur zouden we onze eerste les “start to run” doen. Dat was echt lachen!! Het viel goed mee om het hier te doen. ’s Avonds valt de temperatuur best wel mee om te lopen. De eerste les duurde 18 minuten en we hebben het goed volgehouden! Nog maar 26 lessen te gaan :)
Evi Gruyaert wordt onze beste vriendin!! :)
Zo dadelijk kruip ik mijn bedje… De foto’s van de dolfijnentour ga ik er later pas opzetten, eerst moeten we nog eens een uitwissel doen!! (Enkele kan ik al wel prijsgeven!!)

Toedeloe, tout le monde!

“ I travel around the world just to kiss you”

P.s.: danku voor de postpakketen!! Ik was echt kei blij!
P.s.2: danku voor al de lieve berichtjes vrienden!! dat vond ik ook echt superleuk!!!

  • 04 November 2008 - 01:58

    Cato!:

    foto: een onweer zie je in Suriname aankomen, nu snap je wat ik daar steeds mee bedoel :)

  • 04 November 2008 - 09:05

    Tante Nicole:

    Catootje,ons postpakketje is naar Sandy,t.a.v Cato verstuurd,hopelijk komt dat snor??!!!
    Die dolfijnen dat is wel indrukwekkend,ge weet toch dat wij voor zo iets te zien naar de zoo moeten he,ni te gelove dat gij dat daar zo naast u bootje tegenkomt.
    Wij zijn vorig jaar ook met zo'n loopschema begonnen,en lopen nu vlotjes 3x/week 10km,zalig als de endorfine vrij komt in de hersenen door de sport(en als ge evenveel over sport,als over eten schrijft moet ge u geen zorgen maken over u slanke body,en zeker bij thuiskomst niet aan t'soepdieet :)
    groetje x

  • 04 November 2008 - 09:09

    Nancy:

    Dag Cato

    Amai, als ge die foto's ziet dan zien jullie er allemaal zo goe uit. Wa zo'n gezond kleurtje toch kan doen hé. En wij hier maar bleker en bleker worden. Wa da sporten betreft moet ik jullie echt bewonderen. In die hitte gaan lopen. 's Avonds valt het volgens jullie wel mee maar toch. Ik zou't ni kunnen.
    Hier gaat alles zen gewone gangetje. De werkweek is weer begonnen en het school is ook terug gestart dus alles weer normaal.
    Ik zie al uit naar de dolfijnenfoto's. Ik ben benieuwd.
    Tot blogs!
    Groetjes,
    Nancy

  • 04 November 2008 - 11:55

    Cato!:

    tante Nicole: ai ai ai, en is da een groot postpakket? echt een doos of gewoon zo een zakje me alles derin? want alst echt een doos is moetek die gaan afhalen op het postkantoor maar als da in zo'n zakje is dan steke ze da gewoon in de brievenbus denk ik.. en anders moete misschien iets maken waarin da ge schrijft da dieje postpakket van u komt en da die Cato voor Carolien bedoelt is.. maarja da kan natuurlijk ni gecontroleerd worde da gij da hebt opgestuurd natuurlijk.. ai ai ai

  • 04 November 2008 - 12:56

    Tante Nicole:

    Cato,inderdaad ai,ai,ai,maar wij hebben u adres zo van uwe papa gekregen.
    De Clyte(apotheker)heeft dat pakje zelf verstuurd,dus weet ik niet in welke vorm.
    We duimen en hopen maar op een goede afloop,let me know!
    toreloe

  • 04 November 2008 - 20:25

    Tante Nicole:

    Helow,hier ben ik weer!
    Ondertussen gaan werken en de Clyte gezien (kwam pillekes leveren in t'rusthuis)
    Hij heeft dat pakje naar zijn nicht in Suriname gestuurd en die ging u bellen als het toegekomen was
    ,wss op het einde van de week (vlgs de Clyte)
    Dus laat ons hopen eind goed,al goed !!!
    Bye,bye
    P.s morgen komt Toon naar huis(wat gaat het snel....)

  • 04 November 2008 - 21:24

    Nonkel Luc:

    Hey Catootje,

    Mooi kleurtje dat jij hebt seg!

    Goeie tip! Smeer je zeker de laatste weken goe in met een hoge factor. Minstens 30 of zo en je blijft veel langer bruin.Echt waar!

    Ga dieje film van Anaconda nog eens kijken en dan zeker aan jou denken. hihi...

    En als ik zoals bijna elke zondag pannenkoeken maak denk ik ook aan jou zulle, doe er wel altijd een paar druppeltjes rum in...Hmmm...

    Groetjes en nen dikke kus van Greg en ons Kookaitje ! X

  • 06 November 2008 - 13:26

    Lotte:

    Mooie foto's! Ik heb zo'n onweer ook al eens een keertje meegemaakt, toen ik en Valerie ons tentje op Peestoemp aan het zetten waren. Wij hebben het daar nu zelfs nog over (en dat was dan maar één keer). Moet grappig zijn om dat constant te zien. Ik haat regen, dan is heel mijne dag verpest, hopelijk is dat bij jou dan anders ;)
    Grappig om ineens de Rob bij op u foto's te zien. Als ik geld en tijd had zou ik ook al lang in Suriname zitten! (ik denk heel Olen wel...)

  • 06 November 2008 - 18:08

    Rosalie:

    heej cato,

    amai seg mooie foto's, dolfijnen zijn mijn lievelings diere en voor mij zou da dus echt een droom zyn om zoiets te kunne zien. vandaag zyn we naar school geweest om ons rapport te gaan hale ra...ra...ra... hoeveel heb ik....................................................................................................................................94%....goe hé ik ben echt heeeel content. zaterdag ga ik shoppe me os bomma naar ANTWERPEN ik kijk er al naar uit!!! alléé nog veel succes daar in suriname me uw stage en tot...

    Rosalie xxx

  • 06 November 2008 - 20:16

    Cato!:

    Nonkel Luc: danku voor de tip :)

    Lotte: mijnen dag wordt hier ni echt verpest door de regen. soms zennek zelfs echt blij dak is nen druppel zien vallen
    ge kunt het weer hier een bitje vergelijke mee os reis in Turkije toen vind ik, bakkeuh (tis hier nu kwart na vijf savonds en nog altijd 38° in de schaduw)

  • 11 November 2008 - 17:14

    Erika En Wieke :

    Amai Cato,

    Wat een schone foto's hebt gij getrokken...hebt gij die allemaal zelf getrokken vanaf de dolfijnentour :D...

    Hahaha Grapske....héél schoon verhaal..we hebben genoten..

    Salutekes,

    De dames van de Mozartstraat ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 72049

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: