Mamma Miaaa...!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu Mamma Miaaa...!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

Mamma Miaaa...!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

01 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 28 oktober:

Jaja, de nieuwe werkweek kon weer beginnen!! Om zeven uur stonden we weer paraat op het bureau. Er was niemand van de medewerkers want die moeten allemaal drie dagen naar een congres. Dus het was heel erg rustig. Soelien belde om te vragen of ik de buitendienst wilde doen… Spannend! Ik ging luisteren bij de administratie of er vervoer voor me was, maar jammer genoeg niet… Hopelijk kan ik morgen de buitendienst doen. Ik moet contact opnemen met de school van een jongen en daar informatie over hem gaan inwinnen…
Overdag heb ik me goed kunnen bezig houden met van alle verslagen die ik nog moest maken. Opeens kwam mevrouw Asmo zeggen dat we om 1 uur al mochten stoppen met werken want het is vandaag Divali (lichtjesfeest bij de Hindoestanen). Ook heb ik vandaag voor het eerst mevrouw Auguste (hoofd van JKB) ontmoet. Op het eerste zicht een lieve dame. Ze wil graag één van de dagen eens met ons spreken en afspraken maken. Ik zie het wel zitten!!
Om één uur mochten we dan vertrekken. An en ik zijn in de namiddag nog even langs het zwembad gereden om een duikje te gaan pakken. Rond half vijf zijn we nog snel langs de winkel gereden want ik zou voor het wc papier zorgen bij ons in de wc :)
’s Avonds samen gezellig met de huisgenoten een croqueske gegeten met het heerlijke slaatje à la Cator en nu ga ik nog wat typen voor school…

P.s.: An en ik hebben heerlijke cake gekocht vandaag!
P.s.2: ik hou van Nederlanders, zaaalig die huisgenoten van me!
P.s.3: de honden van de buren maken me gek!
P.s.4: al de puppy’s zijn voor goed gone with the wind! YES!
P.s.5: Tante Nicole, iedereen vindt u snoepketting-systeem geniaal! “Hoe komt ze er toch bij!”
P.s.6: ik had vandaag 16 gemiste oproepen van mijn lieve papie! Wat mist hij me toch ;)
P.s.7: ik ben een BS (Bekende Surinamer) want ik ben op tv geweest, jaja met de fakkeltocht! Doel bereikt!
P.s.8: er zat juist een gekko van meer dan 10 cm (exclusief staart) op een shutter van mijn raam maar net toen ik er een foto van wilde nemen pleegde hij zelfmoord en sprong naar beneden… Van de eerste verdieping, dat overleeft hij nooit! Jammer maar helaas!
P.s.9: Cato krijgt kippenvel als het kwik daalt tot onder de 30°… België ga ik dus nooit meer aankunnen!
P.s.10: ik speel het zelfs al voor elkaar om ‘s avonds tijdens 35°, taart te eten en een kopje koffie te drinken!


Woensdag 29 oktober:

Today is Opa Doeli-day!
Ik kon weer een half uurtje langer slapen vandaag… Mm, ik word er toch zo gelukkig van :)
Er waren geen nieuwe jongens vandaag dus kon ik me weer met de nuttige dingen voor school bezig houden ;) Ondertussen heb ik zo men werk wel en kan ik me goed bezighouden!
Om twee uur zijn we vertrokken op Opa Doeli. Thuis heb ik nog wat aan men verslag gewerkt en daarna ging ik met Emelie naar een vrouw bij ons in de straat. Buren van haar in België kennen die mensen. Toen we daar aankwamen was het echt raar… Die vrouw begon tegen ons over de kerkgemeenschap te praten, ze wilde ons precies bekeren. Ze wilde graag dat we ’s zondags van 10 tot 13u mee naar de kerk gingen. Ik kreeg een enorm benauwd gevoel… Meer dan dat heeft ze niet tegen ons gezegd. Dat was echt het enige dat ze tegen ons had te zeggen en toen mochten we vertrekken :) ik had er wel een raar gevoel bij toen ik vertrok!
Daarna ben ik nog met Emelie mee naar het zwembad gegaan want ik moest bijna naar de sporthal voor de step! Het was echt weer superleuk!! Een hele andere les als vorige keer, echt weer supervermoeiend.
Daarna ben ik met de meisjes van men huisje naar een Javaanse markt bij ons in de buurt geweest en die was fantastisch! Ik ben er echt twee keer over geweest… Na de eerste keer had ik zoveel gezien wat ik wilde, daarom wilde ik nog een tweede keer en er waren al zoooveel mooie dingen die ik wilde weg :(
Het was gewoon allemaal zo goedkoop. Maar ik had niet genoeg geld bij. Dus morgen ga ik terug!!


Donderdag 30 oktober:

Vandaag was weer een bewogen dag!!
Ik zou de buitendienst eindelijk kunnen doen vandaag. Er was vervoer! Eerst gingen we de MW’ers van Santo Boma wegdoen en daarna reden we naar mijn schooltje waar ik informatie moest gaan vragen over een jongen. Na een tijdje zoeken hadden we de school dan gevonden. Ik mocht alleen naar binnen zonder Soelien. Kim (medestagiaire) wilde graag mee gaan luisteren. Het verliep vlot en ik had het gevoel dat het goed gegaan was. Ik denk dat ik de nodige informatie wel had gevraagd.
Soelien had de andere informatie voor het voorlichtingsrapport vorige vrijdag al verkregen en nu mocht ik met alle info een voorlichtingsrapport maken!!
Na mijn buitendienst gingen we ook nog mee met de buitendienst van Rowena. Zij moest nog langs mensen van de nazorg. Ook wel leuk om mee te doen!
Na een dagje in de bus te zitten kwamen we terug op kantoor aan. Mariska had bara’s meegebracht voor haar verjaardag. (zondag wordt ze 22 jaar, proficiat!!) en het was al weer snel drie uur. Tijd om naar huis te gaan.
Er waren twee postpakketten aangekomen… We moeten ze nog wel gaan afhalen op het postkantoor. Hopelijk is het mijn er eindelijk bij!!
Ik kan pas maandag gaan zien of het postpakket van mij is want de Surpost is alleen tussen acht en twee open en dan zit ik op het werk…
Om zes uur kreeg ik telefoon van onze papa en tante Nicole. Tante Nicole heeft bij haar Surinaamse apotheker pilletjes laten maken tegen de muggen! Ik hoop dat ze werken en dat ik geen last meer heb van die smerige beesten!! (nogmaals dankuwel hé!!)
Rond zeven uur vertrokken we terug naar de markt want Emelie en ik hadden gisteren iets opzij laten leggen omdat we niet genoeg geld bij hadden en dan mochten we het vandaag komen kopen :)
Ik heb nog veel dingen gekocht… Zalig! De beste markt die ik tot nu toe gedaan heb (en os Aneke is TV geweest jawel! “Halloo, wat brengt jou hier? Ben je een stagiaire? Waar loop je stage?,…”) Grappig!
Rond een uur of negen waren we terug thuis en heb ik nog een koffietje gedronken, met mijn Nederlandse vrienden getetterd en in mijn bed gekropen rond half elf. Morgen de laatste werkdag en dan is het weer WEEKEND!! Yesyes!

P.s.: Danku Brend dat je mijn bikini wilt meebrengen!! ;)


Vrijdag 31 oktober:

Halloweeeeen…. Ook al is het hier Amerika, ik heb nog nergens een pompoen met evil gezicht gezien!! (volgens Rowena is enkel de Mc Donalds versiert, haha!!)
Opa Doeli- day! Er waren twee nieuwe jongens dus kon ik nog eens een intakegesprek doen. Het begint me beter en beter te lukken! Ik word nog een echte maatschappelijk werker :)
Voor de rest van de dag heb ik mijn intakegesprek uitgeschreven en bezig geweest aan het voorlichtingsrapport… Dat is ook geen kattepis!! Mm, ik vind het echt super, al de dingen die ik hier mag doen. Ik heb het gevoel dat ik echt wel verantwoordelijkheid krijg! Je moet wel heel zelfstandig zijn en initiatief nemen, maar tot nu toe lukt met dat nog perfect…
Na de stage ben ik nog met Emelie gaan zwemmen. Daarna nog gewinkeld en inkopen gedaan om bami te maken. (goed gelukt trouwens, het was superlekker!)
Daarna nog een kadootje gaan kopen op de javaanse markt voor Mariska en dan naar de bioscoop met de Nederlandse huisgenoten!! Jaja, zelfs in Suriname hebben ze dat. Een cinema met twee zalen ;) haha!
We zijn naar Mamma Mia geweest. (ik heb me plat gelachen) Het gaat er hier zo anders aan toe in die cinemazaal. Constant rumoer op de achtergrond, dan weer een typische Surinaamse lach langs de andere kant,… Echt de moeite om eens gedaan te hebben!
Daarna zijn we nog iets gaan drinken in de Zanzibar en rond één uur was ik thuis. Het was echt sfeervol bij de Zanzibar, een groepje stond op te treden, typische Surinaamse muziek, merengue, salsa, … Je wordt er vrolijk van!!
Nu slapen….

  • 01 November 2008 - 08:00

    Tante Liliane:

    Nu ben ik er vroeg bij hé Catooke,ben al wakker van 6 uur en dacht ik ga nog eens vlug kijken of er nog iets is bijgekomen,en ja amai weeral een hele week.Da zijn daar wel grappige namen hé Opa Doeli,Santo Boma.Het is vandaag 1 november echt vies en druilerig weer,da kunde gij ni meer voorstellen met elke dag de zon daar.Allé amuseer je nog DOEI DOEI

  • 01 November 2008 - 13:26

    Lotte:

    Hey,
    Precies weer ne boel toffe verhalen erbij daar in Suriname! :)
    Ik heb gistere vanop foto en dia een bericht naar u gestuurd, maar het is niet aangekomen? Ik heb het wel gewoon naar u gsm gestuurd. Had ik een andere nummer moeten gebruiken? Ik wou zeggen dat ge er veel op kwam! We zullen u die foto's zeker nog bezorgen! x

  • 01 November 2008 - 14:06

    Mariska:

    hey vriendinnetje van het werk! Ik heb je site gevonden ;)

    Nice! Tot vanavond!

  • 02 November 2008 - 14:24

    Tante Nicole:

    Mamma mia,here I go again
    my my,how can I resist you???
    T'komt uit de film,maar ook bij uwe blog van toepassing :) (heb filmpje ook gezien)
    Bye,bye

  • 02 November 2008 - 20:21

    Mama:

    Catootje, ik wacht hier weer mee spanning op uw foto's van de dolfijnen die ge hopelijk hebt gezien (zoals wij in Egypte) en mss waar ge wel mee hebt kunnen zwemmen!
    En morgen naar de post om uw paketten gaan te halen, ook spannend he als ge niet weet van wie ze zijn en vooral...wat er zou kunnen inzitten ;-)
    allee, tot de volgende he
    Veel liefs van uw mama en pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 72057

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: