En dan nu; een weekske verlof!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu En dan nu; een weekske verlof!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

En dan nu; een weekske verlof!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

08 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 6 januari:

Na de middag ben ik met de Jef naar de stad gegaan om een fiets te gaan halen bij Zus en Zo. Hebben we daar nog iets gedronken, wat in het souvernierwinkeltje gekeken en dan een fiets gehuurd. De fietsen hier zijn wel wat duurder dan bij die winkel waar we eerst wilden gaan maarja, anders had hij er geen…
Daarna zijn we terug richting huis gefietst. Onderweg nog gestopt bij de één of andere borgoebar. Nog een paar borgoekes gedronken ;) voor we het wisten was het al na zes uur… En de winkel waar we nog een fietsband voor Cato moesten gaan halen was dus gesloten ;)
De Jef heeft onderweg nog een pizzake meegenomen van bij de pizzahut en dan zijn we richting Berlioz gefietst.
Ik had zelf niet al te veel gegeten want we zouden ’s avonds nog gaan lopen en als ik te laat eet dan lukt het me niet goed om te lopen. Wat meegegeten van de pizza van de Jef en daarna ons klaargemaakt voor te lopen. We zouden immers les 22 doen, 2 keer vijftien minuten lopen :) met twee minuten wandelpauze ertussen.
Jaja, zelfs in Suriname kunnen we zoiets aan bij een temperatuur van 28°.
De Jef moest onderweg afhaken omdat hij last had van zijn kuiten (de vorige keer had hij wel het hele half uur meegelopen maar was de volgende dagen heel stijf, nu nog steeds en met nog wat migraine ertussen lukte het hem niet…)
Maar Julie, Emelie en Cato gingen er weer voor!!
Na het lopen nog een theetje gedronken buiten en dan het bed in! De Jef en ik hebben nog een filmpje gekeken en zijn dan gaan slapen.


Woensdag 7 januari:

Vandaag was weer een tamme dag voor de Jef en Cato! Overdag wat dvdtjes gekeken want het was weer geweldig slecht weer vandaag… De Jef heeft nog geskyped met zijn mama; ze gingen in de paasvakantie een week naar Marokko rondtrekken met vrienden en vroegen of we meewilden! We zitten nog in Suriname en onze volgende reis ligt al bijna vast ;)
Normaal zouden we ’s avonds met z’n allen een filmpje kijken rond half negen. Maar dat is er dan uiteindelijk niet van gekomen omdat we zo gezellig met z’n allen buiten zaten te tetteren. Het was echt een leuke avond!
Ook kwam de man van de tour voor het weekend nog langs om nog wat informatie te geven. Het ziet er echt BANGELIJK uit! Hopelijk hebben we wat geluk met het weer want dat zou ons weekendje wel eens kunnen beïnvloeden…
Tegen een uur of één lagen we dan uiteindelijk in ons bedje…


Donderdag 8 januari:

Vandaag nog eens opgestaan met de wekker ;) Ik zou in de voormiddag met An de voorlichting maken over rouw en verliesverwerking. Op twee uurtjes waren we er toch mee klaar. Dan nog wat over stage bezig geweest en tegen de middag terug richting thuis!
Zelf nog heel even voor school gewerkt maar ik was het al weer snel beu…
Nog wat beneden gezeten met de rest. Ik hou toch zo van die sfeer die hier hangt in dit huis!!
Straks gaan we nog eens met z’n allen uit eten naar de Zus en Zo en om acht uur spelen ze daar de film City of God. Naar het schijnt een goede film, ik ben eens benieuwd :)

Zo, nu moeten jullie weer eventjes wachten voor een nieuwe blogpost want morgen vertrekken we weer voor vier dagen het binnenland in richting de Ralleighvallen!!
JOEPIE!!

XXX

  • 08 Januari 2009 - 21:12

    Mama:

    Hey tortelduifjes, amuseer jullie op 4 daagse en "fotookes" trekken he.
    xxxjes

  • 09 Januari 2009 - 00:46

    Britt:

    Jes city of god is idd nen héééééle goeie film. Geniet ervan zou ik zo zeggen ;-)

    veel fun op 'reis'! :)
    groete aan de gilders! x

  • 09 Januari 2009 - 08:19

    Nancy:

    Helaba,

    Da's weer efkens geleden hé. Maar zo te lezen is het nu wel genieten hé met uw Jefke in de buurt. Hier is het nog steeds bitter koud. Ik verlang ook naar 28 graden. De regen neem ik er dan wel bij. Geniet van jullie tripje naar het binnenland en tot blogs.
    Groetjes,
    Nancy

  • 09 Januari 2009 - 09:13

    Tante Nicole:

    Hoi,het lijken jullie witte broodsweken wel daar in het verre Suriname,(van het bed,naar de zetel,soms wat fietsen,en heeeeel veel en lekker eten ! :) )
    Geniete,geniete,zalig om dat allemaal te lezen!
    Al aan les 22,hoeveel zijn het er eigenlijk? ik denk dat je er dan bijna bent he,die 5km dat gaat zeker lukken,zet de champagne al maar koud,ik vind da een echte super prestatie,en de kick zal groot zijn!!!
    Wij hebben de hele week al niet kunnen lopen,en ik mis da echt,de sneeuw legt hier alles plat.
    Als alternatief ben ik dan maar altijd met m'n stokken(nordick walking )gaan werken,dat is 1.10u flink doorstappen,ook wel plezant.
    Vandaag is het een rustdag voor mij,sebiet ga ik met komkommers op m'n ogen liggen,wa zonnebanken,naar de kapper,nog langs Nikki Vankets en dan m'n opsmuck maken voor het jaarlijks nieuwjaarsfeest van den ocmw !(dit jaar samen met m'n zoon,wie had dat ooit kunnen denken !) :)
    Cato en Jef,veel plezier met jullie trip,en tot binnen een paar weekjes (jaja het zijn ondertussen weekjes ipv maanden geworden,maw,leef voor 2 !)
    todeloe x

  • 09 Januari 2009 - 14:09

    Toon:

    hellowhellow,
    ik passeer ni langs nicky vankets gelijk os moeder want ik vin da ma nen AARSRIDDER! :):).
    zoals al gezien hed ik vandaag na den ocmw nieuwejaarsreceptie.. en idd samen met ons moeder. is wel tof!! zolas ik heb gelezen hebt ge het u daar wel naar u goesting. mss kunne we binne 2 jaar als we na canada trekken ok via suriname gaan. ik zoek uit voort vliegtug en laat het u weten as ge terug thuis zij. :)
    ja cator, tbegint af te korten he. maja binne 2 jaar zen we terug eweg he.
    alle cator en jef. het amusement da nog. EN GENIET ERVAN!!!

  • 09 Januari 2009 - 14:09

    Toon:

    ma zij wel voorzichtig he!! :):):):)

  • 09 Januari 2009 - 16:09

    Papa:

    Hey Catooke

    Heb je je postpacketje nu nog ni ontvangen? Wel schandalig van dië overzeese post. Maar het mooiste packetje is al aangekomen, uw Jefke :-). Eind december duurden de dagen precies wel weken, nu vliegen de dagen zoals minuten. Dus geniet maar van alle minuten want het zal rap 1 februari zijn. Maak nog maar zo veel uitstapjes alg ge kunt, want hier zal het terug wa anders zijn. Hier is het nu -10 graden en ligt er 10 cm sneeuw. Deze week en volgende week wordt er bij ons nog ni gewerkt. Te koud!Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Rillende groetjes,
    Papa xxx
    PS. Natuurlijk ook de groetjes aan Jefke en de rest van de hut.
    Kusjes xxxxxxxxxxxxx

  • 11 Januari 2009 - 11:33

    Nathalie & Stefan:

    Hallo daar,

    Ale zo te zien is de grote geliefde aangekomen :-) !! Tof !

    Voor die laatste weken daar, nog heeeel veel plezier toegewenst en tot snel ! Geniet er me jullie getwee maar van.

    Groetjes, Stefan en Nathalie x

  • 11 Januari 2009 - 12:05

    Sanne Geldof:

    Cato, hebde gij dieje film in 't middelbaar nooit gezien?
    Cidade de Deus als 'k mij nie vergis.. Wij hebben diejen alleszins op de burchtstraat gezien!
    'k vond het ook wel ne goeie...
    't amusement nog ginder!!x

  • 13 Januari 2009 - 11:10

    Humphrey:

    hallo cato michiels,
    als ik het goed begrijp loop jij stage in de kinder en jeugdbescherming in paramaribo.
    aangezien ik me aan het orienteren ben op dit gebied zou ik graag met jou ik contact willen komen.voor een aantal tips en suggesties
    vind jij dat oek ?

  • 13 Januari 2009 - 13:55

    Lotte:

    Als ge terug bent gaat uwe mailbox overlopen van de mails denk ik ;) Nu begint het echt wel af te korten! Nog een dikke 3 weken zeker?! Zet er maar goe veel foto's van de 4-daagse op, dan kunnen wij hier in Olen mee genieten!
    Groetjes x

  • 13 Januari 2009 - 14:22

    Cato!:

    mama, Britt, Nancy: Tripje was BANGELIJK!!

    Tante Nicole: In totaal zijn het 27 lessen. Ik begin ook al een beetje verslaafd te raken aan de kick :p
    Ligt er nog altijd zo veel sneeuw??

    Toon: Jaja, Canada zie ik ook volledig zitten. Heb je al iets gevonden om over Suriname te komen :)

    Papa: Ik heb dit weekend een briefje gekregen dat er een postpakket is aangekomen. De Jef ging het vandaag afhalen omdat ik het niet kan gaan halen omdat ik moet werken van 7 tot 15u en het postkantoor is open van 8 tot half 3... Maar ik denk wel dat het dat van jullie is :) hihi
    De Jef en ik hebben nog wel een paar tripjes op het programma staan. Mm, het begint echt op het einde te lopen hier. Nog maar 3 weken en ik zit al terug in het koude België :(

    Nathalie en Stefan: Dat zullen we zeker doen!!

    Sanne Geldof: Ik zou het niet weten.. We zijn er trouwens niet meer geraakt want het regende heel hard, dus zijn we maar ergens anders heen geweest :)

    Humphrey: cato_michiels@hotmail.com stuur me maar een mailtje met je vragen.

    xXx

  • 13 Januari 2009 - 14:31

    Cato!:

    Lotte: Haha, 109 mailtjes had ik weeral van die vrienden van me! En allemaal heb ik ze gelezen!
    Met het tripje vant weekend ga ik me straks of morgen ofzo bezig houden, heb nog wat werk voor school en stage enzo :s
    Maar gene paniek :)

  • 14 Januari 2009 - 10:15

    Tante Nicole:

    Hellow,
    de sneeuw is verdwenen,niet door de zon,maar door de regen,bah.....was het almaar weer zomer !
    Ik kijk uit naar het verslag van jullie trip,man man het gaat echt afkicken worden van dieje blog als ge trug bent,wel 3x/dag kan ik het niet laten om eens vlug te kijken ! :)
    En nu aan m'ne kuis....
    doei x

  • 14 Januari 2009 - 22:28

    Katrijn:

    Heej Catooo!
    Geniet nog super hard van je laatste weekjes in Suriname!!!
    Want daarna is 't weer harde kost op de schoolbanken.. Jammer genoeg!
    Doe da nog goed op stage en zoals ik reeds zei: GENIET er dubbel en dik van!!
    X liefs
    Katrijn (van dat exploratie&verdieping groepje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 71023

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: