Oela, al een weekje niets meer gepost :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu Oela, al een weekje niets meer gepost :) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

Oela, al een weekje niets meer gepost :)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

08 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Woensdag 3 december:

Vandaag ben ik met An mee naar het JOG geweest. Er was een activiteit rond kinderdag. Normaal zouden we laddercompetitie doen met de jongens maar het is toch wat anders uitgedraaid. Uiteindelijk is alles toch nog in orde gekomen en was het een leuke dag!
Na het werk ben ik voor het eerst in een maand nog eens naar het zwembad geweest…
Laatste tijd niet zo veel tijd meer gehad voor te zwemmen :)
Voor de rest niet zo veel meer gedaan op deze woensdag…


Donderdag 4 december:

Vandaag was weer een kantoordagje! Ik ben rond tien uur met Kim nog naar een school geweest, en daarna ben ik nog langs de surpost geweest.
Voor de rest hard gewerkt op kantoor hé!!
’s Avonds ben ik nog eens gaan sporten… Dat was ook weeral een maand geleden… Het lidgeld was dan ook met SRD 20,-- opgeslagen tov vorige keer :|
Maarja… Ik vind het leuk dus ik had het er wel voor over!
Na het sporten ben ik nog met Emelie gaan lopen. Les 12 zit er weer op!! Het lukt nog steeds goed dat lopen..


Vrijdag 5 december:

Op Opa Doeli werd er vandaag Kinderdag gevierd. Er waren weer verschillende activiteiten georganiseerd. Mirjam en ik hadden de leiding gekregen over de hele dag.
We hebben de jongens laten zakspringen, estafettelopen, trefballen, voetballen,… Ook konden de jongens gezelschapsspelletjes gaan spelen als ze liever iets rustigs wilden doen. Het was weer een fijne dag!!
Vandaag heb ik ook voor het eerst geskyped met al mijn vrienden!! Ik vond het echt suuuuperleuk!! Valerie en Lore gaven een feestje voor hun verjaardag en omdat iedereen nu samen was konden ze eens met zen allen skypen met mij. Ik vond het echt zalig! Ik heb de hele avond met een grote smile op mijn gezicht rondgelopen. Leuk om al die toffe vrienden van me nog eens terug te zien en te horen.
’s Avonds ben ik weer met Emelie gaan lopen. Les 13… We zitten al in de helft van onze start to run lessen!!
Daarna hebben we nog een filmpje gekeken maar ik ben tijdens de film in slaap gevallen ;)


Zaterdag 6 december:

Oela, sinterklaas in België… Is de sint toevallig niet geweest voor mij? ;)
In de voormiddag ben ik met Julie en Emelie naar de stad geweest. Gewoon wat rondgelopen…
Na de middag hebben we niet echt meer iets gedaan. ’s Avonds hebben Rob, Lore, Emelie en ik samen pizza gemaakt en hebben we lekker wat borgoe cola gedronken. Ook hebben we met z’n vieren nog gekaart en toen was de Jef weer op de computer voor Cato :)


Zondag 7 december:

Om half tien vertrokken we richting Nelly. We gingen vandaag weer juweeltjes maken bij haar ;)
Na de middag heb ik met Emelie onze film nog verder gezien en ’s avonds zijn we met de Mozart en de Berlioz gaan eten op Blauwgrond… Telo loempia… Heerlijk lekker. Dat Surinaamse eten ga ik toch wel missen als ik terug in België ben!


Maandag 8 december:

Om acht uur liep de wekker af. Cato zou samen met Erika en Wieke gaan sporten van 9 tot 10u. Vandaag stond Taebo op het programma.
Na de taebo ben ik nog snel een plonsje gaan nemen in het zwembad en tegen de middag ben ik weer naar huis gegaan.
Dan heb ik lekker gekookt voor mezelf en nu lig ik hier weer op mijn bedje… Buiten regent het weeral heel hard… Ik merk dat de regentijd hier begonnen is!!


P.S.: Tante Nicole, ik post wat foto's van stofjes en dan laat je me maar weten welke je wilt hé :)


XXXXXX

  • 08 December 2008 - 19:02

    Nonkel Luc:

    Hey Catootje
    Vind je het goed dat ik Norbit met Eddy Murphy opstuur, is een komedie...
    Lekker lachen gegarandeerd !!!

    En GENIET,GENIET,GENIET... elke nacht als het moet Cato, van die prachtige sterren 's nachts want dat is het allermooiste wat ik me herinner van Zuid-Afrika, daar was dat ook, precies een kerstboom die zachtjes flikkert....

    Dag Cato, Dikke Kus!


  • 08 December 2008 - 19:32

    Lotte:

    Wij vonden het ook superleuk om u nog eens te zien en te horen! Iedereen was er zenuwachtig voor ;)
    Laat maar iets weten voor te skypen met nieuwjaar hé: 10-11u of 19-20u (in Surinaamse tijd)
    x

  • 08 December 2008 - 20:35

    Cato!:

    Nonkel Luc:
    Jaja, zeker wel!
    En idd, die sterren hier.. Dat is toch niet te beschrijven hé! UUUUUREN zou ik erheen kunnen kijken.

    Lotte: Onze nieuwjaarstoer is nog niet echt gepland :) Ik laat zeker nog iets weten!

    Sie joelie!!
    xx

  • 09 December 2008 - 09:51

    Tante Nicole:

    Helow Catootje,waaaaw geweldig he al die stofjes.Weet ge ook hoe ze dat daar dragen,wikkelen,knopen ?
    Of moet ge dikke borsten hebben zodat dat daar op blijft hangen ?(dan moet ik passen,tenzij ge die daar ook kunt kopen,voor mij 2 paar dan :) )
    Het stofje met zwart en oranje op foto 3 vind ik het leukst,echt iets van daar,heb je dat zelf al eens aangedaan (het zou u weer mooi staan,maarja miss belgië is met alles net he!:) )
    Ge sport daar wel veel precies,ge gaat in topconditie terug komen.
    Wat is borgoe cola? hetzelfde als pepsi ? of met alcool erbij ?
    Amai Catootje,binnen 2 maanden is u avontuur daar al voorbij,wat gaat het supersnel.
    Alle,ik ga m'ne pijama maar eens uittrekken en m'n haar wat plat leggen,en is in schijf schieten.
    toedeloe x
    p.s als dat stofje te duur is moet ge dat ni kopen,ik betaal wel terug maar ge moet u er ook geen andere leuke dingen voor ontzeggen,t'is ook ni dat ik dat goed kan afdragen hier he,het is gewoon een hebbedingetje !

  • 09 December 2008 - 10:38

    Nancy:

    Helaba,

    Ondertussen is het al bijna half december dus uw Jefke zal vlug daar zijn. Amai, wa gaat het snel. Bij ons staat de kerstboom al. Zo vroeg heeft hij nog nooit gestaan maar ons Rosalie kon ni meer wachten. 't Is wel gezellig zalle. Voor ons Rosalie en voor u ligt er al een pakske onder :-), maar ge zult nog wa moeten wachten. Ondertussen is het beginnen sneeuwen. 't Is wel maar snipsneeuw, maar 't is wel echt koud. Gij kunt u da waarschijnlijk ni meer voorstellen :-). Amuseer je nog en tot blogs.
    Groetjes en dikke knuffel
    Nancy

  • 09 December 2008 - 11:46

    Siegje:

    en waren de pizza's net zo lekker als de vorige keer?
    enne welke film hebben jullie gekeken? toch niet die ene die ik per ongeluk achter heb gelaten:P
    en ik Mis u ook !!!!!! zou graag terug willen:)


  • 11 December 2008 - 22:34

    Cato!:

    Tante Nicole: Ze wikkelen dat hier meestal gewoon. Maar uiteindelijk kies je gewoon wat je er zelf mee wilt doen eh.
    Hoeveel meter moet ik voor je kopen?
    En ik ben geblesseerd eh, ik heb een ontstoken enkel vrees ik. Ik kan nog amper gaan op mijn rechtse been. Ik moet heel den tijd pikkelen, precies een bommake van 80 jaar...
    En borgoe cola is borgoe (lokale rum) met gewoon coca cola. Héél lekker wel!

    Nancy: Oela, ik ben al benieuwd wat er voor me onder de kerstboom ligt :)
    Is Rosalie al bezig met de examens? Hoe lukt het?

    Sieg: Eerlijk gezegd waren de pizza's nog beter deze keer :) echt heeeeerlijk!! De Rob had minder bloem gebruikt en ze smaakten nu minder naar die bloem dan. Wel heb ik deze keer mijn stuk niet opgekregen. De deeg was dikker gelegd denk ik. Want niemand kreeg zijn stuk op :) Behalve de Rob, hij speelde afvalbak en at iedereen zen overgebleven stuk nog op :p En jaja, uwe Step Up hebben we al gezien. Maar ik denk dat Petra hem terug mee naar huis heeft genomen. Niet??

    XX

  • 12 December 2008 - 08:41

    Nancy:

    Ra, ra, ra, wat ligt er voor ons Catooke onder de kerstboom. Ge zult nog wa geduld moeten hebben zalle. Ik ga wel de kerstboom ni laten staan tot den 1ste februari :-). Da cadeautje krijgt nadien wel een speciaal plaatske.
    Momenteel is ons Rosalie exaam van Nederlands aan 't doen. Tot hier toe is het al goe meegevallen maar voor Nederland had ze wel veel schrik. Da was heel veel om te leren. Maandag heeft ze nog Latijn en dinsdag godsdienst. Dus nog 1 zwaar vak en dan zit het er weeral op. En volgende week vrijdag het rapport. Spannend!
    Seg, ik lees hier ook juist van uwe onstoken enkel. Soigneer u maar goe zalle en ga op tijd naar de dokter hé.
    Alé, de groetjes en tot blogs.
    Sluukes xxxx
    Nancy

  • 12 December 2008 - 15:06

    Mama:

    Hey schatteke, kzal ook nog eens iets posten op uwen blog he want da is precies al efkes geleden.

    't Weekend is weeral begonnen se. Morgenavond ist personeelsfeest van onze pa zijn werk. 'tZal weer leuk worden ;-) .

    Als het weer een beetje meezit gaan we zondag naar de kerstmarkt in Leuven, jeneverkes en glüwein drinken en braadworst eten...
    Dan nog 4 dagen werken en dan is het personeelsfeest van ons werk, da zal nóg plezanter worden :-) .
    En dan hebben we weeral gedaan met werken voor 2008!

    Allee, amuseer u nog en tot de volgende.

    xxxjes mama

  • 12 December 2008 - 15:46

    Cato!:

    Nancy: Wenst ze nog veel succes voor de laatste twee! En da zal allemaal wel in orde komen zeker. Met zo'n schitterend rapport gelek ze de laatste keer had!?!

    Mama: Jaaa, twas al lang geleden :) ikke nog 9 dagen werken... Sprecies nog wel veel. :) Maar in Januari werk ik er nog maar 7 ofzo, hihi. Yes Yes. Mijn voorlaatste werkverslag voor de stage is ook al af... het begint allemaal wat op zijn einde te lopen!!

    XXXXX

  • 12 December 2008 - 17:01

    Rosalie:

    Heeeeeeej Catowkie,

    hier ben ik weer. tis precies weeral lang geleje dak nog iets heb geschreve op uwen blog. Nederlands was wel meegevalle mr nu nog Latijn ai ai ai mr tzal wel lukke(hopelijk) :D der zij wel mooie stofjes by he. hebde der zelf ook al een gekocht? morge(zaterdag) ist kerstmarkt op school da ga weeral leuk worde dan ga ik iedereen weer trug zien. ik kijk er al naar uit. en de kerstboom staat al mr da wiste al wel en u pakje is wel mooi zenne mr ik zeg ni wat er in zit. en da van my... ik zou 't echt ni wete...! mr ja afwachte zekr :) ik heb ook geleze van uwen enkel. ik hoop da da snel weer beter ga worde mr da zal wel zekr. alle tot de volgende

    DOEI DOEI xxx

  • 12 December 2008 - 18:22

    Tante Nicole:

    Oei,oei,oei,blessures dat is ni zo leuk te lezen,toch niet te veel gesport??? (best dagje sport,dagje rust he) hopelijk snel beter,leg wa ijs en schaf u een goei zalfke aan. (een pijt van 80 verwachten we in februari ni trug he ! ) :)
    Op radio donna is het den top 5000,die nu op z'n einde loopt,ik zit aan mijne radio gekluisterd,aan de hand van zo'n dingen,de tops 100,jaaroverzichten op tv,de kerstboom die binnen staat,de pakjes die we nog moeten kopen enz....kan je merken dat het jaar bijna voorbij is,hopelijk wordt 2009 even goed als 2008,wat gaat het allemaal snel ! (en wat worden we oud !)
    Cato ivm het stofje,ik denk dat 2m voldoende is om rond m'n lijf te krijgen,weet je welk ik bedoelde ? oranje,zwart,en beige,dat is toch niet te duur he?
    Nog 2 platen te gaan,op nr 2 clouseau met afscheid van een vrien,dus dan ga ik nu m'n tafel opzij schuiven en mijn dansboots aantrekken voor de nr 1,Bryan Adams met de summer of 69 yehhhhh....
    Toedeloe en let's dance
    x

  • 12 December 2008 - 19:22

    Cato!:

    Roos: Doe dat nog goed hé die laatste examens! Dan heb je een welverdiende vakantie voor de boeg van 2 en een halve week ;) jaja die vant middelbaar krijge altijd een paar extra dagjes om te recupereren hé!
    Kheb zelf nog geen stofjes gekocht. Dat is niet direct iets voor mij, ik zou het toch niet aandoen :) Dus koop ik liever iets anders voor mezelf met da geld!
    Pakt u maar goed in morgen op de kerstmarkt! want ik heb gehoord dat het koud gaat worden... Daar kan ik niet van meespreken ;) Hier ist nog altijd halverwege de 30°...
    P.S.: kunde geen tipke geven voor mijn kadootje ;)

    Tante Nicole: Nee, helemaal niet te veel gesport. Het liefst van al zou ik zelfs nog meer sporten :) Maar daar heb ik jammer genoeg geen tijd voor. Wij gaan idd om de twee dagen lopen. Af en toe komt het voor dat we drie dagen niet gaan en dan eens twee keer achter elkaar, maar dat was nu de laatste keer wel niet meer...
    Ik zou niet weten hoe ik aan die ontstoken enkel kom. Het is wel al beter nu maar ik hoop dat het snel helemaal over is want onze les van deze avond moeten we nu ook wel uitstellen naar een andere dag :s
    En ik weet welk stofje je bedoelt :) Ja, ik zal iets van 2 meter ofzo pakken. Daar krijg je je wrs wel twee keer ingewikkeld met uwen afgetrainden body!!
    En die stofjes zijn ook niet zo duur, dus daar moet je je al geen zorgen om maken!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 72052

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: