Wan Switi Kresneti nanga wan Bun Njun Jari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu Wan Switi Kresneti nanga wan Bun Njun Jari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

Wan Switi Kresneti nanga wan Bun Njun Jari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

19 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 13 december:

Jaja, om half zes werd Cato wakker, dringend naar de WC… Ik daarna terug in mijn bed. Wekker al afgezet want ik zou toch niet meer in slaap vallen :)
Wel dus… Emelie kwam me om twintig voor zeven wakker maken want die Cato bleef toch weer zo lang in haar bed liggen!
Om zeven uur moesten we met onze fiets, gepakt en gezakt aan de tweelingbaan staan want we zouden naar Overbridge rijden (ja dat dacht ik, later bleek het dat we naar Babunhol gingen, een kleine 50 km bauxietweg verder :|)
Na twee uurtjes in de bus gezeten te hebben kwamen we aan op Babunhol. Ik was mijn fototoestel natuurlijk weer vergeten met dat snel snel verder doen smorgens. Dus hopelijk krijg ik wat fotootjes van de rest te pakken zodat ik jullie toch nog kan laten meegenieten hé!
Er werd een uitleg gedaan voor ons over hoe de dag er wat zou uitzien. Je kon mee met een korjaal varen naar een Marrondorpje in de buurt maar dan moest je wel SRD 10,-- betalen. Dat vonden we wel de moeite waard. Een hele dag rondhangen op het strand, dat vonden we ook maar ééntonig.
Het marrondorpje op zich was best wel leuk. Er was een dede oso aan de gang. Dat is een rouwdienst. 8 dagen geleden was er een vrouw gestorven die ook uit het dorpje afkomstig was. Er werd ons vertelt dat wanneer de vrouw in de stad zou overleden zijn, de mensen uit het dorpje er alles aan zouden doen om ze toch bij hun te begraven. Ze zouden met z’n allen geld inzamelen om de vrouw te laten overkomen zodat ze in vertrouwelijke omgeving zou kunnen begraven worden. Ik vond dat wel mooi.. Want het is helemaal niet goedkoop om haar te laten vervoeren naar het binnenland. Laat staan voor mensen die leven in zo’n klein dorpje waar men leeft van verkoop van wat eigen teelt uit je tuintje.
Op de dede oso werd er nu gewoon gedronken, gegeten en gebeden voor die vrouw. We maakten kennis met het hoofd van het dorp (de kapitein) en nog enkele andere belangrijke mensen. Grappig was dat er zelfs eentje een short van 2pac aanhad ;)
Ook hing er een handdoek aan de wasdraad met een afbeelding van een briefje van €500,--. ;)
We mochten van alle vragen stellen en deze werden dan ook zo goed mogelijk beantwoord. We kregen iets te drinken aangeboden. De mensen in Suriname vinden het leuk dat ze je iets kunnen aanbieden. Het is dan ook onbeleefd om hetgeen je aangeboden krijgt, te weigeren. Dus heb ik toch maar wat gedronken van die Fernandes frisdrank (in één woord: afschuwelijk!!) Er werd ook nog wat verteld over die dede oso. Zo wordt er 6 weken na het overlijden nog eens een dede oso gehouden waar er weer met heel het dorp samen wordt gegeten, gedronken en gebeden ter herinnering aan de overledene. Er wordt hier veel belang gehecht aan zo van die dingen. Ik vind het wel eens leuk om dat mee te maken.
Verder kregen we een kleine rondleiding en vertrokken dan weer terug naar Babunhol.
Toen we daar aankwamen hebben we lekker gegeten en nog wat in het water gezeten en op het strandje gelegen. Het was een gezellige, ontspannende dag! Ik heb me goed geamuseerd.
Rond half zes zijn we terug richting de stad vertrokken.
Deze keer zat ik naast de één of andere Surinamer in de bus die zijn mond geen twee minuten stil kon houden. Wat voor vragen hij mij allemaal heeft gesteld, dat wil je niet weten. Na een tijdje antwoordde ik dan ook gewoon niet meer. Ik was het echt wel beu. Hij vond mij ‘oh zo tof’ en wilde mijn GSM-nummer zodat we eens konden afspreken… Allemaal hetzelfde toch eh, die mannen hier. Wanneer ga ik eindelijk eens een Surinaamse man ontmoeten die mijn GSM-nummer niet vraagt na een kwartier gesprek ;)
Ik werd natuurlijk weer uitgelachen door al mijn vrienden die alles konden volgen in de bus. Ik ben hier toch altijd het grote slachtoffer van die rariteiten… Maarja, misschien wen ik er nog wel aan!
Na twee uur busrit kwamen we terug aan in de stad. Het was ondertussen al half acht. Ik kreeg overdag nog een berichtje van Soelien (mijn stagebegeleidster) om te vragen of we bij haar iets wilden komen drinken die avond. Als we voor acht uur terug in de stad waren moesten we maar iets laten weten. Ik stuurde natuurlijk direct een berichtje bij aankomst en An en ik mochten nog langskomen.
Na snel gedoucht te hebben kwamen we bij haar aan. We kregen al direct wat te eten voorgeschoteld… Heerlijk toch. Soelien had de hele dag in de keuken gestaan om lekker eten klaar te maken. Saoto soep, bami, nasi, gebakken banaan, kip, groentes,… Echt alles was er… An en ik waren natuurlijk weer helemaal in onze nopjes :)
Rowena (medestagiaire) was ook uitgenodigd, we hebben lekker met z’n allen gezellig buiten gezeten met nog wat kennissen en vrienden van Soelien.
Rond een uur of één zijn we dan toch maar naar huis gereden. Na zo’n vermoeiende dag kon ik dat bed van me wel gebruiken…

P.S.: Net drie maanden hier vandaag… Wat gaat de tijd toch snel vooruit!


Zondag 14 december:

Om half tien werd ik wakker. Ik had best goed geslapen vandaag maar toch voelde ik me nog ongelofelijk moe…
Overdag heb ik dan ook niet veel nuttigs gedaan. Ik heb de verslagen van mijn medesupervisanten (Lore en Emelie dus ;)) doorgenomen want later op de dag hadden we weer stagesupervisie (jaja, ondertussen onze voorlaatste al.. Die stage begint op zijn einde te lopen!!)
Daarna heb ik nog wat geslapen en dan was het alweer stagesupervisie. Na twee en half uur gesprekje ben ik weer terug in slaap gevallen. Rond acht uur kwam Emelie me wakker maken. We zouden nog gaan lopen ’s avonds. Julie ging ook nog eens mee met ons. Ik had het toch wel wat lastig met die enkel van me maar uiteindelijk is het me toch gelukt! Ik was trots op mezelf. Ondertussen zit les 16 er al op. Nog 11 lessen te gaan ;)
Na het lopen hebben we nog twee afleveringen friends gezien en dan zijn we in ons bedje gekropen.


Maandag 15 december:

De wekker liep om acht uur af. Ik wilde graag weer gaan sporten op maandag ochtend! Op de gymschool aangekomen bleek dat er helemaal niet zo veel volk was voor de groepsles… De man die de lessen geeft is ook met verlof, dus werd die vervangen door de één of andere baas van het complex. Hij stelde in eerste instantie voor om gewoon wat oefeningen te doen op de toestellen daar… Maar daar had ik eerlijk gezegd weinig zin in!!
Iets later kwamen er dan toch nog wat dames aan en kon de les toch doorgaan. We waren met z’n zeven ofzo. Maarja, genoeg volk om een les aan te geven natuurlijk.
Ik werd tijdens die groepsles de hele tijd geviseerd door die lesgever. Ik viel waarschijnlijk weer op tussen al die Surinamers…
Kwam die lesgever mij heel de tijd helpen met de oefeningen… Ik had het dan al zo moeilijk met die enkel van me, ik deed de oefeningen op mijn eigen tempo en niet op de helse tempo dat hij steeds aangaf. Achja, ik had het uurtje gym weer overleefd en ben daarna nog een plonsje gaan nemen in het zwembad. Lekker een uurtje ontspannen en weer helemaal verbrand terug naar huis gereden. Volgende keer toch maar wat meer zonnecreme smeren precies!!
Later op de dag met An nog naar de stad gereden en daar nog wat rondgehost…
Vandaag heb ik niet zo heel veel plannen meer. Straks nog wat eten klaarmaken en voor de rest van de avond lekker rustig niets doen! Dat mag ook al wel eens hé!!

Whoooo, de Rob had ’s avonds nog een geweldige ingeving om eens iets lekkers te maken; chocoladepannenkoeken (pannenkoeken met choco in het deeg gemengd :p), man, hoe lekker was dat!


Dinsdag 16 december:

Een dagje op kantoor. Gewerkt aan mijn voorlichtingsrapport, na de middag zou ik eindelijk mijn quiz kunnen doen met de jongens op Opa Doeli. Want deze keer was er vervoer EN eten :)
An zou me assisteren bij mijn activiteit. De quiz was echt leuk, de jongens vonden het leuk en ze deden enthousiast mee. Ik voelde me weeral gelukkig.
Na het werk heb ik mijn reflectieverslag nog afgewerkt en ’s avonds zijn we gaan lopen… Les 17 was het al. ;) Ik had het wel lastig met men enkel... Het lijkt alsof ik er mijn leven lang last van blijf hebben :|


Woensdag 17 december:

Vandaag moest ik naar Opa Doeli. Om vijf uur zou de kerstviering op Opa Doeli beginnen dus ik nam ’s morgens al maar wat andere kleren mee zodat ik niet meer naar huis moest want dat zou de moeite absoluut niet meer zijn.
Ik werkte gewoon overdag op Opa Doeli met Kim, rond half drie gingen we naar de stad om iets te eten met de bus. We dachten dezelfde bus ook terug te nemen om terug te geraken op de stage… Deed die bus eerst een KEI grote toer… We hebben zeker 45 minuten op die bus gezeten en echt heel de andere kant van de stad gezien :) Al maar goed waren we toch nog op tijd voor de kerstviering ;)
Op de kerstviering zelf was er een politiekapel (politieagenten die muziek maken), we kregen weer ongelofelijk veel eten en Damaru kwam weer een optreden geven. De sfeer zat er dik in!! Al die jongens dansen dansen! :) Het was echt een leuke avond. Ik was rond een uur of negen thuis. Het was een lange dag geweest.


Donderdag 18 december:

Vandaag moest ik werken op kantoor. Ik werkte nog wat aan mijn voorlichtingsrapport en voor de rest hebben we nog wat ineengeknutseld voor de kerstviering. De dag ging snel vooruit.
Na het werk ben ik met An inkopen gaan doen in de Combé markt met de bonnen die we op de stage hadden gekregen als kerstkado. We kregen echt allemaal een kaart met voor SRD 150,-- bonnen. (meer dan €40)
We gingen er dus al maar direct van profiteren en reden richting Combé met de bus (dan konden we veel inkopen doen :p)
De terugweg was echt hilarisch. An en ik, volgeladen met zakjes in een overvolle bus die om de 20 meter stopte omdat er iemand uitmoest. Wij waren als laatste in die bus gekomen en moesten er dus steeds uit wanneer er iemand uitmoest omdat we van voor zaten.. Echt weeral TE grappig!
Thuis heb ik niet zo veel meer gedaan. Nog wat getetterd met mijn huisgenoten, Emelie is nog door een tuinstoel gezakt, de Rob had weer kei lekker eten gemaakt, Emelie wilde ook zo’n lekker eten, en jaja het is haar gelukt!! En Cato had nog lekker eten over dat ik deze week eens had klaargemaakt.
’s Avonds hebben we nog naar een friends aflevering gezien en daarna ben ik in mijn bed gekropen. Morgen werkendag!


Vrijdag 19 december:

HAPPY BIRTHDAY PAPA!!
Hopelijk heb je mijn berichtje en kaartje aangekregen?!! (ik kan trouwens niet naar jou GSM van het werk sturen)
Vandaag is het weer vrijdag jawel… Laatste dag van de week (normaal toch, zondag moet ik ook weer werken… :), kerstviering op JOG)
Voor de rest heel de dag op Opa Doeli gewerkt.
Na het werk thuis iets gegeten en met Emelie en Julie nog langs de Maretraite gefietst om Birkenstocks voor Julie te gaan halen. Kwamen we terug aan onze fietsen. Waren Emelie haar twee sjepappen gestolen…
Hoe belachelijk!!
Straks gaan we waarschijnlijk nog naar een marktje in de congreshal en voor de rest van de avond heb ik nog geen plannen.

Ik zal al een klein deeltje posten van de foto’s van Babunhol. Ik heb ze nog niet van iedereen gekregen.


P.S.: titel = Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar


xxxxx

  • 20 December 2008 - 13:22

    Mama:

    Hey Catootje, weeral een leuk verslagske se.
    Ik denk toch dat ge beter kunt stoppen mee da lopen als ge nog zoveel last hebt van uw enkel want ge geeft die den tijd niet om te genezen.(kdenk dat tante Nicole mij gelijk ga geven).
    Gisteren was het personeelsfeest vant werk en het ging er weeral gezellig aan toe.
    Lekkere hapjes en lekkere wijntjes :-).
    Allee, dag schatteke en tot de volgende.
    xxxjes mama

  • 20 December 2008 - 17:43

    Tante Nicole:

    Ik ben er ook weer.
    Gisteren naar een optreden in de put geweest,en daarna bij de Litho ene gaan drinken en elle papa zijne verjaardag gaan vieren( hij was weer fier en content met u smsje :) )voor alle veiligheid maar met de fiets gereden,er is nu veel controle met het eindejaar in zicht,en om half 4 doorweekt van de regen en bevroren van de kou thuisgekomen,maar toch weer leuke avond gehad !
    De kerstvakantie is hier begonnen,dus voor onze schoolgaande jeugd 14 d. verlof.
    Stien is met Patje op skiverlof vertrokken naar Frankrijk,het zal hier een weekje stilletjes zijn in huis.
    Zeg Cato ben je al trug met je reeks vit.b pillen begonnen voor 10 dagen???(was het niet op 18 dec.trug starten ?)
    Volgens ik zo kan lezen zit ge met een ontsteking aan uwe voet,kunt ge daar niet eens naar Dr.gaan ,want zonder rust en ontstekingsremmers gaat ge daar niet vanaf geraken denk ik,en door nu te blijven lopen gaat het alleen maar erger maken!
    jaja Cotootje de eerste blessures komen eraan,ne mens moet soms toch nogal wat doen he om er goed uittezien :) en zoveelste ouder zoveelste meer,mss stap ik al maar best over op Jef Hoeybergs (plastische chirurg) :)
    Zeg worden de mensen daar ook begraven of gecremeerd? t'is toch geweldig wat ge daar al allemaal gezien hebt he,en ge laat ons dan ook meegenieten super vind ik dat !
    Alle ik ga nu mijn opsmuck maken en nog ene drinken met m'n maatjes.
    Toedeloe x

  • 21 December 2008 - 18:15

    Papa:

    hellow schatje,we zitten weer bij ons moe.
    Bedankt voor de mooie kaart,daar was ik heel blij mee.
    En dan nog een speciale voor m'n verjaardag,schoon zalle!
    We zijn naar de kerstmarkt in Westerlo geweest,ik heb maar een paar ginevertjes gedronken :)
    en nu sebiet nog naar de kerstcafe in Tongerlo,drukke dagen :)
    Alle,maak jij er ook leuke eindsdagen van,dikke kus xxx
    Papa

  • 21 December 2008 - 21:12

    Rosalie:

    heej,

    hier ben ik weer. twas precies weeer ee drukke week vr u. mr wel leuk dat ge ons weer laat meegenieten van u avontuur. donderdag ware we gaan shoppe naar Breda(Holland) daar zijn het al solden. tejuist heb ik wafels en smoutebolle gegeten. :d lekker mmm. geniet ginder nog en tot de volgende.

    DOEI DOEI xxx

  • 22 December 2008 - 14:43

    Lotte:

    Ik zit hier voor mijn bureau over kanker en euthanasie te leren. Ik heb momenteel een mini-pauze, maar ik mag niet naar beneden want de vloer is nat. Dan posten we maar snel iets op jou blog!
    Ik heb 4 feestdagen ingepland in mijn blok en ik zie er al hard naar uit! De 24e kerstfeest bij den Toon thuis, de 25e bij ons thuis, de 31e is dranktoer en den 1e familiefeest. Er zullen dus waarschijnlijk een paar kilo's bij zijn tegen het nieuwe jaar :)
    Amuseer u daar nog superhard! Het begint al korter te worden...ps: sommige Lessius-studenten zijn zich nu vollenbak mentaal aan het voorbereiden om ook richting Suriname te trekken!


  • 23 December 2008 - 08:01

    Helaba Catooke,:

    't Zijn drukke tijden hier zalle. Vandaag, dinsdag werk ik mijn laatste dagje en voor de rest vakantie. De 5de januari terug werken. Ik zal het er eens van gaan pakken. Nog een paar cadeautjes gaan kopen en dan feesten, feesten, feesten. Lekker eten en drinken, kan ni missen hé. Geniet ginder ook maar van de feestdagen en we zullen zeker blij zijn da ge der volgend jaar terug bij zult zijn. Ons Rosalie begint u nu toch wel echt te missen. Ze wil nog eens steengrillen maar zonder u vind ze daar echt niks aan. Dus gaan we da maar uitstellen tot in februari en gaan we ons Rosalie en uwe verjaardag samen vieren. Weeral een cadeautje :-).
    Groetjes en tot blogs.
    PS. Prettige feestdagen!
    Nancy

  • 24 December 2008 - 20:49

    Mama:

    Hey Catootje, je bent er nu wel ni (want je bent op 4-daagse int binnenland), maar we wensen je toch al een ZALIG KERSTFEEST.
    tZal wel een ander soort feest zijn ginder he maar da zal natuurlijk ook wel weer plezant worden. Amuseer u!!!!!!
    Kusjes, mama, pa, Thomas en Babette

  • 25 December 2008 - 06:17

    Nonkel Luc:

    Dag Cato,

    Wij wensen jou een mooie prettige Kerst hoor !

    Heb je ons pakje al aangekregen?

    In ieder gevel geniet van de feestdagen ook al is het daar dertig graden!Haha...

    Dikke kerstkussen van mij,Greg en ons Koekie!

    XXX

  • 25 December 2008 - 07:51

    Lotte:

    Vrolijk kerstfeest Cator!

  • 25 December 2008 - 08:29

    Moe Mia :

    carolien zalig kerstfeest hier is het druk want we hebben de grote tafel gezet, zodat er veel volk aankan, je bent er dit jaar niet,maar we zijn wel altijd over jou aant klapen niks dan goe he,geniet daar van het goed weer,groetjes

  • 25 December 2008 - 10:23

    Cato!:

    Prettige kerstdagen iedereen! Ik vertrek nu voor vier dagen het binnenland in.

    Tante Nicole: ik ben reeds terug begonnen met de pillen jah! :) nog vier dagen en de reeks zit er weer op...

    Nonkel Luc: ik heb nog niets aangekregen...

    IK HOU VAN JULLIE!!
    xx

  • 25 December 2008 - 11:53

    Gerda:

    hei meiske,zalig kerstfeest!!

  • 25 December 2008 - 16:05

    Tante Nicole:

    VROLIJK KERSTFEEST
    XXX

  • 25 December 2008 - 18:50

    Tante Liliane:

    Hey catoke,ook een vrolijke kerst hé van ons allemaal.Nog een paar nachtjes en uw vriendje is er,da zal voor u wel heel leuk zijn hé. Nu ist morgen pas kerstfeest bij ons moeke want nonkel Ludo moest vandaag werken en kon onmogelijk wisselen.Allé vele zonnige grtjes daar en stuur maar een paar graadjes op naar hier want ik ben het echt beu aant worden met da weer.DAAAAAG XXX

  • 26 December 2008 - 10:29

    Thomas:

    Hey Cato, ben zo af en toe uw blogskes is komen lezen en tis daar precies echt wel dikke fun ! Gij ligt daar int zonneke, en welle maar blokken... Amuseert u daar nog hé ! By the way : de kerstkroeg is nie het zelfde zonder u ze ! Yoep

  • 26 December 2008 - 12:33

    Liv En Mama En Papa:

    Cato,
    je hebt op de foto al wel gezien dat ik een grote meid ben geworden hé. Mijn mama, papa en ik willen je ook ongelooflijke feestdagen wensen en maak er een spetterend eindejaar van! En prent die mooie herinneringen maar in je hoofdje, daar ga je nog lang aan terug denken. Dikke zoen en tot volgend jaar! XXX

  • 27 December 2008 - 18:24

    Nancy En Rosalie:

    Prettige feestdagen !!!!!
    xxx-jes

  • 28 December 2008 - 10:24

    Vincent:

    Hey Cato'ke, ik kom u ook nog is prettige feestdagen wensen :-) De feesten bij Moemia zijn ondertussen weer voorbij, maar 'k heb het allemaal gefilmd en ondertussen een dvd'tje van gemaakt, dan kunt ge als ge terug zijt er naar kijken en dan zijt ge er toch nog 'n beetje bij hé ;-) Allé, nog veel plezier ginder en de Groeten aan de Jef als hij ginder arriveert ;-) -x-

  • 28 December 2008 - 23:05

    Mama:

    CATOOTJE, een heel gelukkige verjaardag!!!!!!!Spijtig dat we er ni bij zijn om mee te vieren.Khou van u en mis u!
    Veel plezier
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 December 2008 - 23:20

    Mama:

    CATOOTJE, een heel gelukkige verjaardag!!!!!!!Spijtig dat we er ni bij zijn om mee te vieren.Khou van u en mis u!
    Veel plezier
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 December 2008 - 06:46

    Tante Liliane:

    Hey Catoke,een hele fijne superleuke verjaardag gewenst van ons.Da moet ook leuk zijn in december verjaren en nu kunnen vieren zoals in de zomer,in de hangmat of aant zwembad,da hebt ge ook nog ni meegemaakt hé.Dus amuseer je vandaag maar goed. Daaaaag xxx

  • 29 December 2008 - 07:05

    Lotte:

    Cato, proficiat!!! De jongste, maar ook de grootste van onze hoop! Geniet van uwe verjaardag, en we vieren nog zeker als gij terug bent!

  • 29 December 2008 - 08:29

    Chris En Sandra:

    Hey Cato !
    We wensen je een hééééééééle gelukkige verjaardag, geniet ervan hé !
    Groetjes van Chris en Sandra

  • 29 December 2008 - 08:31

    Papa:

    Catoke

    Nen hele gelukkige verjaardag!! Hopelijk krijg je vandaag je postpakketje, want dan zou de timing perfect zijn. Laat maar eens iets weten als het zo is. Hier zijn we de kerstdagen goe doorgekomen. Nu nieuwjaar nog en we beginnen weer aan een nieuw jaar. Nog een paar dagen en je krijgt bezoek. Dat zal ook wel een mooi cadeautje zijn. Geniet er nog maar van want het duurt niet meer lang.
    Groetjes en dikke kussen van papa xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 December 2008 - 08:34

    Nancy:

    Hopelijk krijg je heel veel kaartjes,
    en is alles mooi versiert,
    en is iedereen heel blij vandaag :-) :-) :-)
    omdat jij je verjaardag viert!!!!!
    HAPPY BIRTHDAY
    20 dikke kussen van Nancy
    PS. verjaardagsfeestje volgt nog, cadeautje ook.

  • 29 December 2008 - 08:43

    Broertjeen Schoonzus:

    nen happy B day he troela! ;)
    en ni te veel taart nimer ete he want khem gehoord da ge wa ze bijgekome ;);)...

    En ook nen gelukkige van Maria..!.!

    Groetjes uit het land met het slechte weer (k)

  • 29 December 2008 - 09:41

    Rosalie:

    Heej Catooo,

    eerst en vooral HAPPY B-DAY

    En hoe hebt gy x-mas gevierd? En hoe gaat ge uwe verjaardag viere? en hoe gaat gy nieuwjaar viere? Zie mr da ge beter word met uwen enkel en dan zal alles wel in orde kome. Me kerstmis heb ik veeeel kadootjes gekrege: bomma&bompa=CD van Rihanna, CD van Beyonce, klein portemoneetje, sloefe, keting en armband/ papa= CD van Britney Spears, spelleke vr den DS, ceintuur, balpen en tipp-ex/ Anneke (vriendin papa) ne kei mooie trui met een kap me pels in. Als ge da zo zie staan lijke da precies meer kadoos.

    Merry Christmas
    Happy Birthday
    Happy Newyear

    DOEI DOEI xxx

  • 29 December 2008 - 10:31

    Tante Nicole:

    Cato,nu heb ik al veel multimedia geraadpleegd om u ne gelukkige verjaardag te wensen,eerst sms (ni aangekomen)dan gebeld en nu via de blog.
    Ik heb lang nagedacht om een origineel kado te sturen en uiteindelijk is me dat gelukt,alleen moet ge nog wachten tot donderdag!
    Ik zal al een tipje van de sluier oplichten.....het is groot,ziet er goed uit,smaakt lekker,voelt warm aan,......en heet Jef,hopelijk ben je er super blij mee ,dus geniet er met volle teugen van !
    XXX

  • 29 December 2008 - 10:56

    -Sanne-:

    Hallokidokie cato

    Graag willen we (de gehele familie) jouw een hele gelukkige verjaardag wensen!! Nu zit je zoals de rest bij op tram 2, hoe tof.. Laat u maar eens goed gaan vandaag en geniet ervan met volle teugen!

    Zoals je ziet kom ik dus ook regelmatig uw website bezoeken maar nu ga ik verder studeren.

    Vele groetjes en zoentjes!
    Sanne xxx
    P.S: voor u ook nog een zalige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar hé!


  • 29 December 2008 - 12:36

    Stien:

    Hej hej, ik ben net trug van skiverlof se (aller van gisteren), bij deze nog prettige feesten, da zal ginder wel anders wrden gevierd als hier zeker. Een witte kerst heb je zeker niet gehad, maar wss wel een warme kerst!

    Wat ik nog vandaag moet melden is het volgende: GELUKKIGE VERJAARDAG!

    Geniet nog van je tijd daar, ma da zal wel lukke nu da de Jef komt. Amuseer je nog en tot snel terug thuis!

  • 29 December 2008 - 12:39

    Toon:

    hellow cator,
    hupse tis weer zoo wijt. madam word 20 jaar.
    DE WEG NAAR VOLWASSENHEID! :d
    ik zou zeggen ne dikke proficiat. en maak er nog nen toffe dag van. ma zij voorzichtig he!!:p:d
    alle salodder
    groetjes
    TOON!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 December 2008 - 13:09

    Sanne:

    Eejla Cato, ik wil u alvast nen gelukkige verjaardag wensen, :) nene kben het ni vergeten hoor;)
    Maak er ginder nog maar een groot feest van..
    En vooral ook al een Gelukkig nieuwjaar gewenst,,
    Dikke Kussen
    Sanne.x
    (Ps. houd u nog goed ginder :) )

  • 29 December 2008 - 13:39

    Moe Mia :

    Gelukkige verjaardag cato,
    dikke kussen

    en je hebt de groetjes van iedereen

    Maak er nog een fijne dag van.

  • 29 December 2008 - 18:45

    Peetere &Tante Lief :

    Lieve cato Hipperde pipper de Pip, ne heeeele gelukkige verjaardag van ons allemaal !!! Wij hebbe koekskestaart voor jou gemaakt , kaarsjes uitgeblazen , en zelf opgegeten. ( Die hebde nog te goed ) :) t'amusement nog vandaag en veel groetjes .

  • 29 December 2008 - 19:10

    Nonkel W & Tante L:

    Catooke, ook van de geburen van Moe Mia nen héééél gelukkige verjaardag. Het zal wel heel speciaal om in putteke winter uw verjaardag te vieren onder een stralende zon en tussen warme mensen. Geniet er maar extra van.
    Ondertussen is de kerstvakantie al half. Onze Jasper is snowboarden in de buurt van de Kronplatz, hij heeft nog kunnen meegenieten van het Kerstfeest bij Moe Mia en is daarna vertrokken met 't Sporta. Onze Piet heeft nu de computer en het kaske van de tv voor hem alleen-als da nie leuk is. Cato,heel veel dikke kussen en heel veel groetjes. Salu

  • 29 December 2008 - 20:30

    Mama:

    Hey Catootje, os Jefke is juist vertrokken se en hij wipt mss nog ne keer binnen voor hij naar u komt. Het wordt tijd dat hij u ziet denk ;-). Spijtig dat het skypen niet zo goed lukte he, maar ja, volgende keer beter en dan zullen moeke en vake blij zijn dat ze u ook nog eens zien he.Maak er nog iets leuks van vandaag en tot de volgende!!!!
    xxxxxxxxxxjes mama

  • 29 December 2008 - 21:40

    Briet:

    Ook via hier nog ne gelukkige verjaardag Cato!

    En en
    paramaribo kwam juist in de slimste mens, twas een onderdeel van een vraag da over suriname ging :D
    wa een toeval toch :)

  • 29 December 2008 - 22:28

    Mama:

    Ik wilde nog efkes meedelen dat ge samen jarig bent met de oudste belg (een vrouw) van België en die werd er vandaag 110, dus hebde er toch ook nog 90 te gaan he :-)
    xxxxjes mama

  • 30 December 2008 - 00:32

    Gerda:

    hei catootje,gelukkige verjaardag!!!! Heb bijgelegde bij origineel kadootje van tante Nicole;da groot,warme zachte,lekkere smaak!!!!Nog tipje van sluier,naam begint mee J en eindigd mee ef...mo da komt pas donderdag.

  • 30 December 2008 - 12:34

    Nonkel Luc &Greg:

    Ben weeral te laat maar ja...

    Nen héééééééééle "GELUKKIGE VERJAARDAG" Catootje !!!

    Dikke kussen !!!!

    En alvast voor morgen

    "HAPPY NEWYEAR" !!!!


    Luc,Greg en Kokaai,

    xxxxxx......

  • 30 December 2008 - 12:42

    Cato!:

    Dankuuuu iedereen voor al de lieve berichtjes en blogpostjes!
    Ik ben volop bezig met het typen van de nieuwe blogpost. Het is ondertussen al meer dan een week geleden :) niet van mijn gewoonte natuurlijk!!
    Ik heb gisteren op mijn verjaardag het postpakketje van nonkel Luc en Greg aangekregen!! DANKUWEL daarvoor!!
    Ook mocht ik eindelijk de envelop openmaken die ik had meegekregen bij mijn vertrek. Dankuwel tante Nicole, nonkel Jan, Stien en Toon!! :)
    whoooe, nog maar twee dagen en de Jef komt.. hoe zenuwachtig ben ik toch!! :)

    Geniet nog van jullie vrije dagen en allemaal een "zalig en gezegend uiteinde" zoals ze hier in Suriname zouden zeggen :p

    X IK HOU VAN JULLIE!

  • 30 December 2008 - 12:50

    Britt:

    eindelijk nog eens nieuws van de cator!
    posten die handel
    ik kom hier om den dag zien en er komt maar niks bij, zo nie e makker!

  • 30 December 2008 - 15:47

    Lotte:

    Dan zal ik deze avond nog is komen kijken naar de nieuwe blogpost se, ik kom hier meerdere keren per dag op zien omdat ik toch de vele mails moet bijhouden ;)
    Ik zie al hard uit naar morgen, enkel het weer zit niet echt mee: -9 graden (meer dan 40 graden verschil dan in Suriname).
    De rest komt tegen 14u (10u Suriname-tijd) naar hier, dan moeten we nog wat prullen met dat skype-gedoe, dus pakt da t we tegen 10.30u Surinametijd kunnen skypen! Fem brengt haar attributen mee, dus hopelijk lukt het nogmaals mét beeld (altijd leuker)!
    Ik betwijfel of morgennacht berichtjes gaan aankomen dus bij deze: de beste wensen voor het nieuwe jaar! Tot in 2009!

  • 30 December 2008 - 19:05

    Maike En Jannik:

    Hey Catooke, de papa heeft ons da weer te laat gezegd da gij gisteren verjaarde. We hebben hem tegen zen voeten gegeven. Hierbij onze beste verjaardagswensen. We hopen dat je al een prettige Kerst gehad hebt en da je geweldig het nieuwe jaar zal inzetten. Je weet wel hé, feest vieren, dansen en...... drinken. Maar niet te zat hé :-) Profiteer er ginder maar van want je zal weer sneller hier zijn dan je denkt. Tot dan xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 71097

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: