Ik ga een lange week tegemoet... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu Ik ga een lange week tegemoet... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

Ik ga een lange week tegemoet...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

19 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Zondag 16 november:

In de voormiddag zijn Emelie en ik met de Nederlandse meisjes mee naar Fort Zeelandia geweest. We kwamen rond kwart voor elf daar aan. Jammer genoeg waren we net te laat voor de eerste rondleiding. Die begon al om tien uur. Wij dus eventjes iets gaan drinken en om twaalf uur terug gekomen want dan zou er terug een gratis rondleiding zijn. Terwijl we iets aan het drinken waren kwam er opeens een man voorbij die portretten tekent van je. Eveline wilde zo wel een portret van haar. De man die de portretten tekende had maar één arm. Het was mooi om te zien hoe hij het toch klaarspeelde om een mooie tekening te maken. Uiteindelijk was het portret wel mooi, alleen vond ik niet dat Eveline er hard op leek. :)
Rond twaalf zijn we dan terug naar Fort Zeelandia gegaan. De rondleiding begon en duurde ongeveer een uurtje. Het was wel eens leuk om zo wat te horen over de geschiedenis hier in Suriname.
Na de rondleiding reden we terug met het fietsje richting Berlioz waar ik nog de hele dag heb doorgebracht. Ik had in niets zin… Ik heb me bezig gehouden met het poetsen van men kamer, men lakens te wassen, kleren te wassen,…
’s Avonds ben ik nog met Emelie gaan lopen. Ondertussen waren we al toe aan start to run les 6 ;) jaja we zijn goed bezig!
Daarna hebben we met zen allen nog een stukje van de overheerlijke koekjestaart gegeten die Emelie en ik hadden gemaakt voor Lisette der verjaardag. Iedereen vond ze lekker :)


Maandag 17 november:

Vandaag ben ik juist 1 jaar en 6 maanden samen met men allerliefste Jefke! <3
Jaja, Cato gaat werken op haar VRIJE dag.. (ik ga trouwens een lange week tegemoet, van maandag tem zaterdag werken werken werken...)(Tegen morgen moet mijn voorlichtingsrapport afzijn en aangezien ik er nog wel wat werk aan heb kan ik dat beter op JKB gaan doen dan thuis.. Dan kan ik het immers als gewerkte uren meetellen hé! (slim slim)
Juist een dik half uur gebeld met den amigo in Australië.. :) Dat kan hier allemaal op de stage!! Zalig!
’s Avonds ben ik nog met Emelie gaan lopen. Het ging echt goed vandaag! Die conditie begint te komen :) ook ben ik eindelijk mijn pilletjes gaan ophalen bij die familie van tante Nicole haar apotheker. Dan kan ik aan mijn kuur beginnen tegen de muggen :p Hopelijk heeft het resultaat, dan ben ik de gelukkigste mens op aarde!! Want ik haat die muggen hier!


Dinsdag 18 november:

Ook vandaag was weer een bureaudagje. Ik moest rond elf uur nog naar de school bellen van de jongen waarvan ik een voorlichtingsrapport moet maken en dan kon ik het helemaal afwerken. Verschillende mensen hebben het al nagelezen en ze vinden het goed; “er zit een duidelijke structuur in, het leest vlot, en je bouwt de hele tijd naar je conclusie toe; je conclusie is tevens prachtig omschreven” Hihi, ik ben trots op mezelf! En dat voor mijn eerste voorlichtingsrapport (dat tevens 8 pagina’s telt, a lot of information, yesyes!!)
Rond half twee ben ik nog met Soelien en Marsha naar de Combé markt geweest om nog inkopen te doen voor de activiteit van donderdag. Ik heb er wel zin in!!
Daarna heb ik ook nog overgewerkt (tot een uur of zeven weeral..) jaja ik werk hier de laatste tijd nogal meer de klok rond! Ik deed een groepsgesprek met wat jongens. Het ging al beter dan de vorige keer, ik voelde me beter op mijn gemak :) :p
’s Avonds heb ik niet zo veel meer gedaan, het is hier nu ook ongelofelijk stil in huis nu er niemand meer is (iedereen is op trip behalve de drie Belgische dames ;)) dat is dan al een test voor wanneer ze echt vertrekken, die huisgenoten van ons… :(
Ook heb ik nog een uur en een kwartiertje met de Jef geskyped! Ik word er toch steeds zo gelukkig van eh.. Nog maar anderhalve maand en hij is er, whi!


Woensdag 19 november:

Opa Doeli dag!! Vandaag was best wel een redelijk drukke dag op Opa Doeli, we moesten vanalles regelen voor de activiteit van morgen en er waren dan nog wat jongens die eens wilden praten.. De dag was weer snel om...
Daarna ben ik nog met An naar de Combé markt geweest, maar die sluit blijkbaar om half drie op woensdag, hadden we weer dikke pech.. Dan maar naar de Summit gereden om nog wat kleine inkopen te doen. Ik had nog heel wat nasi over van gisteren, dus honger hoefde ik zeker niet te lijden… (die bakken nasi/bami die we krijgen bij het overwerken zijn echt zo ongelofelijk groot, daar kan ik echt meer dan drie dagen van eten :| )
Nu lig ik lekker lui te wezen op mijn bed en ga ik voor de rest van de dag niet veel meer verrichten.. Misschien straks nog lopen met Emelie, we zullen nog wel zien!!

Toedeloe iedereen!!!

XXXXXXXXXX

  • 20 November 2008 - 06:43

    Nancy:

    Helaba,

    Zo te lezen weer alles goe ginder. We horen ni liever hé. En uw eerst voorlichtingsrapport, daar mag je terecht fier op zijn als je zo'n goeie commentaar krijgt. Eigenlijk had ik ni anders verwacht want je gaat er echt voor, dat heb ik de voorbije jaren al wel gemerkt. Doe zo verder meid. Mijn werkdagje vandaag is ook al begonnen. Op donderdag begin ik altijd om half acht dan heb ik lekker vroeg gedaan. Gisteren nog een leuk telefoontje gehad. Mijne auto zou aangekomen zijn in de garage. Spannend!!!! Als ge terug zijt dan rijden we wel eens uit. Shoppen zeker met ons Rosalie. Ze ziet er al naar uit. Morgen begint het weekend weeral en het zal druk worden. Vrijdag énen drinken zoals gewoonlijk. Zaterdag is 't bal van de Hendrickx (de crossers) en zondagmiddag gaan we met uw moeke eten voor natuurpunt. Da kent ge wel hé. Dus, we hebben weer een goe gevuld programma. Alé, ik ga nu aan men werkdagje starten en tot schrijfs.
    Toedeloe,
    Nancy

  • 20 November 2008 - 07:18

    Tante Liliane:

    Dag Carolientje,ben er vandaag ook vroeg bij,moet hard gaan werken.Ben de plafonds en de muren int nieuwe huis aant verve,amai zalle.Denk altijd ik zal eens vlug beginnen en binnen een paar dagen heb ik gedaan,maar valt da weer tegen se,het zullen een paar weken worden denk.Maar ja er is geen haast bij hé.Gisteren weer met ons Nicole,Stien en Gerdje een hele dag gaan schoppen en dan heb ik weer niks gedaan enfin...Gij zijt precies ook uw uren aant inhalen van de eerste weken,toen had ge ook ni veel te doen,en nu werkt ge de klok rond.De dagen zullen nogal voorbijvliegen dan.Allé Catooke ik ga voortdoen nu.DOEI DOEI

  • 20 November 2008 - 08:57

    Sandra En Chris:

    Hey Cato,
    Hier een berichtje van Chris en Sandra (vrienden van elle papa en Nancy)
    Vroeger stuurden we een kaartje als je op kamp was ofzo, maar nu kan het op een moderner manier hé :-)
    Het is echt wel fijn om je belevenissen hier te kunnen volgen en aan de foto's te zien beleef je daar echt wel een geweldige tijd !
    Nog heel veel succes met je stage daar en vooral genieten van al het moois dat Suriname te bieden heeft hé !!!
    Heel veel groetjes uit Heultje
    Chris en Sandra

  • 20 November 2008 - 10:06

    Filip:

    hoi,

    hoop da ge het ginder nog niet kots moe bent ?
    maar voor da ge het weet zitte 's zondag weer aant tafel bij os moe frikasee te ete.

    da zulle ze ginder wel nie serveren zekers ?
    zallet eerder krokkodil met hagedissepoten zijn vermoed ik.

    amuseert u nog en tot binne enkele maanden !

    groeten
    Fikke

  • 20 November 2008 - 11:00

    Tante Nicole:

    Helow,mijne werkdag in den ocmw zit er al op,nu kan ik hier beginnen,maar zoals elke dag eerst uwe blog he.
    Zijn er al resultaten merkbaar van de vit b1???
    Blijven de muggen al op afstand?
    Ge kunt er precies wel goed van lopen??? :) ,gaan jullie alle dagen ??? want vlgs zo'n shema is dat toch nen dag rust ertussen he?
    Als we u nog maar gaan kennen binnen een paar maanden,want uwe lichaam gaat één en al spier zijn,ne volledige afgetrainde body :) !!!
    Welke activiteit heb je vandaag met de jongens gedaan? (is die leidster van de chiro boven gekomen ?)zorg dat ge da niet verleerd he.
    Alle ik moet hier nu in aktie schieten,deze avond nordicken en ene drinken,maw.ons WE begint al op do.avond joehoe!
    saluuukes en tot blogs x

  • 20 November 2008 - 13:16

    Stien:

    Hej! Amai, ik dacht ik ga nog eens kijken op de blog van Cato nu men examens gedaan zijn. Wat een verslagen, na een half uur alles eindelijk gelezen. Wat een avonturen toch ginder, wil ik ooit ook wel is doen, ma dan ni zo lang denk:)
    Je hebt wel 2 mooie tshirte aan, dat groene topje (en zwarte denk) en dat zwart met groen gestreept, die ken ik van ergens:)

    Hier gaat alles zen gewoon gangetje. We maken hier ni veel avonture mee za. Wel int weekend, de fuifjes blijven vol avontuur zitte.

    Maar amuseer je nog te pletter en geniet nog van je tijd daar.

    Groetjes

  • 20 November 2008 - 18:41

    Rosalie:

    Heej,

    hier ben ik weer. binnekort kome de examens eraan. mijn eerste examens SPANNEND :D. vandaag moeste we een groepswerk voorbrenge voor godsdienst. 't ging wel goe. de zondag op de chiro hadde we galabal. da was wel tof. eerst moeste we kussen (smak) gaan verkope voor 20 cent en daarna moeste we me da geld in de kiekeboer dinge gan kope voor het galabal. bv. ships en koekies en snoepkes en kaarsjes en ... (da kusse had €15 opgebracht:o) deze zaterdag ist chiromis. wij (tippers) moete da lieke 'Oh happy day' van sister act zinge. geluk da we lore nog hebbe. en misschien moete we in felroze nonne kostuums zinge :D. deze zondag ga ik ni naar de chiro want ik ga schaatse.
    nu ga ik stoppe want ik moet nog wa latijn lere.

    DOEI DOEI xXx

  • 20 November 2008 - 21:53

    Cato!:

    Nancy: Ik wil zeker mee gaan kroezen met je nieuwe auto! Oooh, nu moet ik het natuurpunt etentje met de familie missen!

    Tante Liliane: De uren die ik de eerste weken op kantoor doorbracht telden ook gewoon als werkuren mee, dus eigenlijk heb ik toen geen uren verloren.

    Sandra en Chris: Leuk dat jullie ook wat komen posten!! Men blogje is precies wel populair, ik kan me wel voorstellen dat onze papa en Nancy er veel over vertellen :) zo trots op het dochtertje in het buitenland (suuuper eh!)

    Filip: Neenee, ik ben het hier nog altijd niet moe, straf hé :) Awel frikasee hemmek nog niet gegeten hier.. Missek wel ze, zeker dieje lekker van ons moeke! :o
    Haha, ze eten hier trouwens echt krokodil (kaaiman dan eh) en het smaakt net zoals kip (heb ik gehoord, heb het zelf nog ni geproefd)

    Tante Nicole: Nog geen echte resultaten denk ik.. Wel ruikt menne pis al naar die pillekes ;) maar op zich stinkt het ni echt harder dan dat het anders ruikt.
    Mja, het lopen lukt nog wel goed! We zitten nog maar bij les 8 eh.. we mogen nog regelmatig wat wandelen ;) afvallen doe ik hier wel niet, alleen maar bijkomen. Als ik terug kom zal ik weer op soepdieet moeten denk ik :) ik denk dak al zeker drie kilo ben bijgekomen alst ni meer is.. Maar vanaf deze week probeer ik er een beetje op te letten, hopelijk heeft het wat effect met dat sporten..
    (ik moet in december trouwens naar een trouwfeest van een meisje bij ons op de stage, en ik hoop dan trug in men jurkje te kunnen waarin dak in belgie nog in kon :))
    (ik zal de activiteit in de volgende blogpost beschrijve, ik kan al zeggen dat ze het allemaal geweldig vonden!)

    Stien: Hoe zijn je examens geweest? Ik wil het allemaal weten!! (hihi die blog van mij hier, daar kun je je wel eventjes mee amuseren hé ;))
    en idd die topjes van u, dat zijn hier nog men beste tshirtjes!!

    Rosalie: Oela, heb jij ook veel kusjes gekregen ? :) Zie maar dat je die examens even goed doet zoals je laatset rapport! Jij slimmie!!

  • 21 November 2008 - 16:12

    Lotte:

    Jij bent het leventje daar precies al wel gewoon aan het geraken. Bij mij zijn het meestal ook 6 werkdaagjes, en zondag is mijn rustdagje. Dat gaat volgens mij tegenvallen als je terug bent ;)
    Straks is het leidingskring en de eerste (!) keer dat de 'baarmoeder' paraat zal staat na de leidingskring. Ik hoop dat het iets lekkers is!
    Morgen mis, die zit helemaal in een nieuw jasje, ik ben benieuwd...
    :)

  • 21 November 2008 - 21:13

    Cato!:

    Lotte: ik ben nooit zes dagen werken in een week gewoon :) zelfs in Belgie doe ik daar niet aan mee. Haha!
    Alleen tijdens een examenperiode kan ik zeven op zeven werken!
    Het gaat idd wel terug aanpassen worden als ik terugkom, en dan moet je weten dat wij Belgen hier nog het meeste van al moeten doen als het op stagiaires aankomt (ik ken geen enkele Nederlandse stagiaire die meer moet doen) En tis nu ook weer niet dat we nx moeten doen, als het op stage opdrachten en verslagen maken aankomt moet ik wel meer doen dan de stagiaires die in Belgie stage doen. Alleen telt mijn gemiddelde werkweek maar 30 werkvloer uren ;) tijd maken voor de cultuur hé! (dat dan ook nog eens elke keer moet verwerkt worden tot een schoon verslagske, dat zijn zo van die dingen die ze in den Belgica al wel eens durven vergeten, tis hier niet altijd rozegeur en maneschijn.. Ook al lijkt het soms zo!!)
    Maar op zich, ik klaag niet, ik wil niet ruilen met een stage in Belgie!

    Amuseer jullie vant weekend en de groete aan de ex-kwikskes en de rest van os vriende natuurlijk!!!

  • 22 November 2008 - 09:30

    Moe Mia:

    Hallo Kato,
    hier is ons moe terug van Spanje en lezen da ik al gedaan heb. Van een hele maand heb ik uw tekstjes gelezen. een keer heb ik wel tot 1 uur 's nachts daar gezeten, want anders kwam ik er niet.
    Mooie dinges dat je beleefd hebt en ik leesde van de muggen en helpen die pillekes echt? Want in Spanje zaten ook veel muggen dus zal ik die ook is zien te pakken krijgen.
    Toen ik deze morgen opstond was het aan het sneeuwen, maar nu schijnt het zonnetje weer en de sneeuw zal rap verdwenen zijn.

    Ge zijt al over de helft dus gaan we al allemaal aftellen tot je weer terug bent.

    Groetjes, Moe Mia

  • 22 November 2008 - 17:21

    Mama En Pa:

    Hallo,
    goe gefeest gisteren op den trouw? Da zal zo wel een beetje anders zijn dan hier he. Hier is het maar triestig buiten, regen, sneeuw, kou...(kende gij da nog wel, buiten die regen?)In de Ardennen kunde al wel gaan langlaufen. Zedde eigelijk nog van plan om volgend jaar te gaan snowboarden mee de Jef?
    Die heeft in Australië ook wel de tijd van zijn leven denk, kheb al heel mooie foto's gezien (maar nog gene ene foto mee ne kangoeroe op ;-)
    Allee, tot de volgende he
    xxxjes mama en pa

  • 22 November 2008 - 20:59

    Cato!:

    Moe Mia: Hoe had je het gehad in Spanje?
    Ik weet nog niet goed of die muggenpilletjes helpen, ik ben ze nu nog maar een paar dagen aan het pakken, hopelijk helpen ze goed! Dan ben ik de gelukkigste mens op aarde :)

    Mama: Jaja, het was echt leuk op den trouw! Een echte leuke ervaring, het is zo anders dan dat wij dat gewoon zijn hé! Helemaal andere rituelen enzo, ik zal der wel wat foto's van posten op den blog met een bijpassend verslagje hé :)
    Ik weet nog niet of ik ga snowboarden met de Jef. Als ik nog geld over heb ;) (Ik heb trouwens niet zo veel geld meer bij Tjitra... Heb precies al veel geld opgedaan. Ik denk dat ik nog iets van een kleine 300 euro heb bij haar), heb nu wel nog juist veel geld bij haar afgehaald (1500 SRD) (omdat de koers weeral gaat dalen met de feestdagen...) Maar met die 1500 SRD kan ik deze 2 maanden nog wel rond komen als het op eten enzo aankomt. Alleen die tripjes zijn een gat in mijn budget hé!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 72047

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: