En den tiener is nen twintiger geworden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu En den tiener is nen twintiger geworden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cato Michiels - WaarBenJij.nu

En den tiener is nen twintiger geworden!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cato

30 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag avond 19 december:

We zijn toch niet meer op het marktje geraakt… Het is naar het schijnt wel de moeite, maar we zaten met z’n allen gezellig buiten wat te drinken. We geraakten niet meer van ons terrasje af hé :)


Zaterdag 20 december:

Happy Birthday Sofie!! 22 jaar!! ;)
De Jef kwam ’s morgens op de skype van zeven tot acht. Dus ik had mijn wekkertje gezet om op te staan. Dan hebben we anderhalf uur leuk geskyped! De laatste keer vanuit Australië. Daarna ben ik terug in slaap gevallen en rond een uur of elf werd ik terug wakker. Ik was ergens daartussen nog wel wakker geweest want Emelie was op mijn kamer een kammetje komen zoeken want Lore zou haar haar knippen… Ik werd wakker en vroeg me direct af of Lore al klaar zou zijn! Het was echt kei mooi geknipt! En een heel groot stuk eraf, maar ik vond het echt heel erg mooi. Ik vond dat Emelie er opeens veel deftiger en minder speels uitzag. ;) Ik vond het haar echt supergoed staan!
We zijn ’s middags nog naar het marktje geweest waar de rest gisteren heen was geweest, maar waar wij niet meer geraakt waren… Ik heb schoenen besteld bij de één of andere man die van die toffe leren schoenen maakt. Zelf een model samen gesteld ;)
Morgen komt hij ze aan huis brengen. Wat een service!!
Nadien zijn we nog langs de smoothie bar gereden om een bon te halen voor de verjaardag van Sofie. De mensen van de smoothie bar hadden nog nooit gehoord van zo’n bon en ze wilden er dus ook geen geven. Na even aandringen hebben we ze dan toch zover gekregen dat ze zou bellen naar de bazin. Die heeft dan toestemming gegeven en we kregen dan toch een bon. Sofie heeft nu dus de enige waardebon ooit uitgeschreven van de powersmoothie bar :)
Thuis aangekomen ben ik nog met Emelie langs de fietsenwinkel gereden voor een nieuwe binnenband en daarna zijn we een stukje koekjestaart bij Sofie gaan eten. Ze was kei blij met het kadootje. Lore en Rob hadden de bon in een smoothie beker gestoken en met het foldertje wat creatief geweest en op die beker geplakt. Het zag er echt leuk uit!
Sofie was dan ook heel blij met haar kadootje ;)
Thuis hebben we met z’n allen van de Berlioz nog een filmke gekeken beneden in de zetel. En daarna allemaal snel gedoucht want om half acht moesten we bij Sofie zijn want we zouden dan nog gaan uit eten voor haar verjaardag. Normaal zou ik niet meegaan omdat ik naar het trouwfeest van Rachel (collega) moest maar omdat An toch nog niet terug was van de voorbereidingen voor het kerstfeest van morgen op JOG, was ik maar meegereden naar het restaurant. Ik at een klein slaatje dat normaal als voorgerecht is omdat ik toch wel wat honger had.
Rond tien uur ben ik dan met de taxi tot bij Rowena gereden, dan verder An opgepikt aan Opa Doeli en dan richting trouwfeest.
We kwamen pas laat aan. Rachel zag er echt prachtig uit. Ze waren net aan het dansen toen we binnen kwamen. Het zag er echt wel een duur trouwfeest uit. Er was een buffet en een tafel met heel veel verschillende nagerechtjes. Ik heb echt bijna van alles wel geproefd denk ik ;)
We feliciteerden Rachel en gingen iets eten. Later werd de bruidstaart aangesneden en daarna werden er nog kleine ‘rituelen’ gedaan. Ik vond dat dit trouwfeest op zich weer helemaal anders was dan bij ons maar het had wel wat weg van het Javaanse trouwfeest waar we eerder dit jaar naar toe waren geweest.
Dan ging Rachel zich omkleden en toen had ze een heel mooi oranje avondkleed aan. We gingen nog met z’n allen met haar op de foto en vertrokken dan terug richting huis.
We zouden de volgende dag vroeg moeten opstaan om te gaan helpen op JOG. Het was daar kerstviering.


Zondag 21 december:

Om zeven uur moesten An en ik bij Soelien zijn. Daar werden we opgehaald door Ronald. We reden nog snel langs kantoor om nog van alles op te halen en daarna reden we richting Santo Boma.
De zaal was mooi versierd. We regelden nog wat kleine dingen en begonnen dan te wachten op de mensen die aankwamen. Ik moest samen met An en nog een vrouw de mensen verwelkomen, kerstbrood geven, een kaars geven en een speldje opspelden. Daarna moesten we ze naar binnen brengen en een plaats toewijzen.
Het was echt een mooie kerstviering. Ze was helemaal ineen gestoken door Alida (die van de boomhut van op ketnet hé :)) An en ik hebben er even bijgestaan en op den duur bleek dat ze ook in de Kempen heeft gewoond en dat ze vaak in Olen zat en in Herentals kwam en … Het was echt wel grappig. Ze haalde haar “dialecte” zinnetjes boven… We hebben er hard mee gelachen!!
Na de kerstviering was er weer van alles om te eten en rond een uur of vier gingen we terug naar huis. Het was leuk geweest op de kerstviering!!


Maandag 22 december:

Vandaag was mijn vrije dag. Ik was ’s morgens opgestaan om te gaan sporten. En daarna ben ik nog even naar het zwembad geweest om wat te zwemmen. Ben wel niet zo heel lang gebleven want opeens begon het te regenen.
Voor de rest van de dag heb ik niet zo veel meer gedaan…
De Jef is trouwens sinds vandaag terug in België… Mm, hij komt bijna naar hiiiieer!


Dinsdag 23 december:

Happy Birthday Fem!! 20 jaartjes, nu ben ik officieel de enige tiener in onze hoop ;)
Vandaag was het feest van JKB. Er was een hele kerstviering en veel lekker eten :) Het was leuk om eens gezellig met elkaar samen te zitten op een andere manier. Het gehele werkaspect viel wat weg en we konden leuk met elkaar praten!!
Ik weet niet meer zo goed wat ik na de middag gedaan heb…


Woensdag 24 december:

Vandaag moest ik op kantoor zijn… Maar het was een beetje een pechdag. Ik stond ’s morgens op en het regende… Uiteindelijk ben ik na wat wachten met de taxi naar het werk gereden. Ik zou daar even moeten zijn en dan verder moeten naar Opa Doeli maar op kantoor aangekomen zag ik dat ik niet genoeg geld meer had om nog twee keer de taxi te nemen… Dus ben ik maar op kantoor gebleven.
Rond elf uur mocht ik al vertrekken. En dan ben ik met Soelien naar de stad gewandeld. Daar kwam ik An en Julie en co nog tegen en hebben we samen nog wat rondgelopen.
Thuis heb ik niet zo veel meer gedaan. ’s Avonds zijn we iets gaan eten in het pannekoekenhuis want Ellen en haar drie vrienden van Nickerie waren aangekomen. Daarna zijn we ook nog iets gaan drinken in de Zanzibar (een babbelkous Sieg :) ik heb aan je gedacht vriend!) en thuis heb ik nog wat ingepakt want morgen zouden we moeten vertrekken naar het binnenland voor vier dagen!!!


Donderdag 25 december:

SWITI KRESNETI !!
Jaja, Kerstmis in 37°. Dat maakt niet iedereen mee…
Ik voelde me niet echt in de kerstsfeer toen ik ’s morgens opstond :)
Om half acht zou Patje bij ons zijn. Hij zou ons naar de tweede rijweg brengen en vanaf daar zouden we richting Atjoni rijden.
Onderweg hadden we onze eerste pech al…
Opeens moest de bus stoppen omdat de olie lekte, bleek dat het niet alleen lekte, het gutste er gewoon uit. We waren met twee bussen vertrokken omdat we met 36 waren in het totaal. Dan had iedereen goed veel plaats in de bus om te zitten.
Maar na het olie-incidentje moesten we dus met allemaal in één bus… EEN HEL!!
Onderweg begon het nog eens te regenen ook… Het was best wel glad op de baan. Opeens moest de bus wat uitwijken voor een groot gat in de baan en wij staken in de kant. De bus stond helemaal scheef!! De helft moest in de bus blijven zitten omdat ze anders misschien kon omkantelen!! Al maar goed dat er snel iemand passeerde en die probeerde ons er mee uit te trekken. Het was nog maar voormiddag en we hadden al twee keer pech gehad :) dat voorspelde niet zo veel goeds…
Voor de rest hebben we geen pech meer gehad onderweg. We waren ondertussen wel al wat later op Atjoni.
We hadden drie boten om tot Botopassie te varen. We moesten nog anderhalf uur varen tot daar. De rivier was echt veel hoger dan toen we naar Isadau gingen ;)
Ik zat met Julie vanachter in de boot. We hadden een kussentje en een regenjasje vanuit een andere boot genomen voor het ons wat comfortabeler en droger te maken :p
De bootsmannen wilden al direct kennis maken met ons en we kregen al direct wat Parbo in onze handen geduwd!!
Ik mocht na een tijdje zelfs het korjaal besturen… ZALIG gewoon :) Cato de Bootsvrouw! Haha!
Na anderhalf uurtje kwamen we aan op Botopassie. Het zag er echt gezellig uit daar!
We kregen een kamer toegewezen en kregen al een klein snackje en een drankje. Daarna trokken we onze bikini aan en gingen we baden in de rivier. Rond half acht, acht uur was het tijd voor het Kerstdiner! Een drie gangen menu. Het was echt SUPERLEKKER! Toch nog een beetje kerst :)
Ik ben op tijd in mijn bed gekropen want ik was best wel moe van de reis… Ik denk dat we ongeveer 7 uur onderweg zijn geweest in het totaal!! Ik was helemaal geradbraakt van die bus!


Vrijdag 26 december:

2de Kerstdag jawel… En Cato bevindt zich nog steeds in the middle of nowhere… Vandaag werden er dorpswandelingen en boswandelingen georganiseerd. Het kostte SRD 20. Ik had al genoeg bos en dorp gezien dus bleef lekker met An op Botopassie :)
We hingen wat in de hangmat en ik heb nog wat geslapen. Toen ik wakker werd scheen de zon. Wij onze bikini aangetrokken en richting water getrokken ;)
Het water was al een stukje gestegen wanneer ik het vergeleek met gisteren…
We zwommen wat in de soela’s en lagen in de zon. Het was leuk leuk leuk te weten dat ik met Kerst gewoon in de zon kon liggen, in mijn bikini, in het midden van Suriname :p
Kort na de middag kwamen de anderen ook terug van hun tocht. Ze kwamen wat mee zwemmen. Ook het eten dat we kregen was weer overheerlijk!! Toen we aan het zwemmen waren werd er opeens een jongetje gestoken door een pijlstaartrog :| ik durfde nog amper het water in. Ik vond het niet leuk om te weten dat ze ECHT in dat water zitten. Ik wist wel dat ze er ergens waren… Maar dat ze zo dicht bij waren :|
Rond een uur of vijf begonnen ze al muziek te spelen. ’s Avonds zou er een reggaefeest plaatsvinden op Botopassie.
We aten weer rond een uur of acht en daarna gingen we met z’n allen naar beneden om mee te gaan dansen met al de binnenlandbewoners. Het was echt superzalig!
Julie en ik werden de hele avond getrakteerd door de bootsmannen. Één van die bootsmannen (hij noemde zichzelf Digicel) heeft echt een hele avond aan mijn kop liggen zagen over dat ik zijn vriendin moest worden. ;) Het kunnen echt vermoeiende kereltjes zijn die Surinaamse mannen…
Na een tijdje waren er al heel veel mensen gaan slapen. Daarna stonden An, Ellen en ik nog met zen drietjes te dansen tussen al die Surinaamse vrouwen!! Het was super!
Ik kreeg zelfs complimentjes van hen dat ik het goed deed, dansen zoals zij.
Om drie uur ging An naar bed en Ellen en ik hebben nog een half uurtje gedanst en dan zijn we ook maar gaan slapen. Ik viel als een blok in slaap. Ik weet niet hoelang het feestje nog geduurd heeft. Ik vond het echt een geslaagde dag!


Zaterdag 27 december:

Ik stond op en mijn kont was echt stijf van het dansen van de vorige dag! Ik had echt nog nooit zo lang zo intensief gedanst! Het was echt voor herhaling vatbaar…
Zo’n feestje wil ik elk weekend.
Het ontbijt was weer heerlijk. Vers gebakken broodjes uit één van de dorpjes.. Njammie! En daarna weer tanden poetsen met rivierwater ;)
Vandaag kon je mee naar de Tapawatra watervallen. Dat heb ik ook niet meegedaan :) Dat vond ik zeker te duur. SRD 70 voor een soela van twee meter hoog. Daar kon ik dat geld niet aan geven. Op de foto’s leek het ook al niet zo spectaculair dus ik was blij dat ik niet was mee geweest. Ik bleef met Erika, Wieke en Julie op Botopassie en daar hebben we nog wat rondgehangen. We zijn tot een kreekje in de buurt gewandeld en hebben ons voor de rest wat in de zon gelegd :) ook derde kerstdag was weer een stralende dag!! WAAAUWTSJ! We hebben echt zo veel geluk gehad met het weer, het had de hele week ervoor al geregend en nu hadden we ineens twee stralende dagen.
Toen de mensen van Tapawatra terug kwamen hadden ze een paar anjoemara’s bij. Zo van die vissen met tanden die niet in scholen zwemmen maar wel grotere happen van je pakken dan piranha’s waar ik al eens over verteld heb hé ;) de vrouwen gingen ze kuisen. Ik ging gefascineerd mee kijken. Opeens heel Botopassie er mee rond. Het was wel eens leuk om te zien hoe ze dat deden. Nu heb ik weer geleerd hoe je een vis moet kuisen :p
Ook had Haidy (de baas van Botopassie) de pijlstaartrog gevangen die de jongen had gestoken… Het was helemaal niet zo groot. Vies beest!
’s Avonds hebben we boven nog gezellig samen gezeten en ook vandaag ben ik op tijd in mijn bed gekropen.


Zondag 28 december:

Om acht uur stond ik op, alles wat ingepakt en lekker ontbeten. Wat een verwenweekendje was dit toch weer geweest!
Rond elf uur vertrokken we terug met de boot richting Atjoni. Er waren terug twee busjes :) Het was weer een stralende dag!
De busrit duurde weer ongelofelijk lang.. Ik probeerde onderweg wat te slapen maar dat mislukte steeds. Ik vloog echt meters in de lucht met al die kuilen in de bauxietweg. Maar op zich heeft het zijn charmes wel :)
We kwamen ’s avonds terug thuis. Emelie was ook terug van haar tripje in het binnenland. Ik heb nog geskyped met de Jef en voor de rest niet veel meer gedaan! Ons mama was ook nog op skype want in België verjaarde ik al :p


Maandag 29 december:

Ook wordt de Cator eindelijk 20 jaartjes :)
Om zes uur kreeg ik al telefoon van mijn papie en tante Nicole. Ze wensten me een gelukkige verjaardag. Mijn dagje kon goed beginnen :p
Ik sliep nog tot een uur of acht en stond dan ook op want ik moest rond tien uur naar de stage voor het feest!! Toen ik binnenkwam op het kantoor begon Soelien (mijn stagebegeleidster) voor mij te zingen. “Wan frijari tide!!” Ik werd al direct langs alle kanten gefeliciteerd. Leuk leuk :)
Uiteindelijk begon het feest pas rond 12 uur… Ik was al half verhongerd op mijn verjaardag!
Rond drie uur was het gedaan en reden An en ik naar huis.
Thuis aangekomen ben ik langs de Maretraite gefietst om twee taarten te kopen om mee te trakteren later op de avond!
Voor de rest heb ik nog wat rustig van men dagje genoten, langs de Mozartstraat geweest voor foto’s en ’s avonds ben ik nog met Emelie en An gaan lopen. Ondertussen zit les 19 van de start to run er op! Nog 8 te gaan :p
Daarna hebben we gedoucht en toen kwam iedereen eraan voor een stukje taart. Ze hadden zelfs een kadootje bij voor mij; een kalender voor het nieuwe jaar en twee filmtickets :) kan ik met de Jef al eens naar de cinema :p
Dan heb ik nog eventjes geskyped met de Jef en dan ben ik in mijn bed gekropen. Morgen voor de laatste keer vroeg opstaan dit jaar!!


Dinsdag 30 december:

Toen ik wilde vertrekken naar mijn werk merkte ik dat mijn band van mijn fiets wel héél plat stond… Ik ben hem bij An en co gaan oppompen en nu maar hopen dat hij eventjes hard blijft!
Dan naar de stage gereden. Daar wat op kantoor gezeten, vergaderd en om tien uur vertrokken richting Congreshal. Want daar was het jaarafsluiting met heel het ministerie van Justitie en Politie. Na allemaal speeches en gedoe zijn An en ik uit miserie vertrokken naar huis… Het was echt gewoon een marteling om daar te zitten ;)
Na een paar speeches van 20 minuten per stuk had ik het daar wel gehad!!
Dan zijn we richting thuis gefietst en nu kan ik uiteindelijk mijn blogje verder aftypen en jullie laten meegenieten van de laatste anderhalve week!! :)



xxx sorry voor de late post! Heb weinig tijd gehad :)

GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN!

  • 30 December 2008 - 18:48

    Vincent:

    Hey twinitiger, om ni mee te lopen mee de meute wens ik u een dagje te laat een zeer fijne verjaardag ;-) En op de koop toe prijk ik hier mooi vanboven bij uw laatste nieuwe post :-) greetings!

  • 31 December 2008 - 12:43

    Britt:

    Woohoo ik heb juist al de eer gehad om met u te skypen ;-)
    yes yes
    alez we zulle es vertrekke op nieuwjaarstoer
    tot binne een halfuurtje, dan ziede ons allemaal nog is ;-)

    coole foto's trouwens! en wa een enge visse zijn da wel nie in diejen emmer ! :-o

  • 31 December 2008 - 16:14

    Nancy:

    Hoi coole twintiger,

    Mijn laatste jaar als dertiger zit er bijna op :-(. In 2009 wordt ik er namelijk 40. Amai, ik zie er zeker nog ni naar uit. Momenteel zit ik hier gereed om een goei baddeke te pakken en mij dan eens flink uit te dossen om oudjaar te vieren. Joehoe!!! We gaan met ne man of 20 winterbarbecue doen. Leuk hé. En voor het moment is het hier dan ook echt winter want het kwik komt hier overdag amper boven het vriespunt. Brrrr. Geniet er ginder nog van want uw laatste maand is bijna aangebroken. Maar samen met Jefke kan da natuurlijk geen probleem zijn.
    HAPPY NEW YEAR !!!!!!!!!
    Dikke nieuwjaarsknuffel van Nancy x

  • 01 Januari 2009 - 02:57

    Mama:

    Hey Catootje, tis hier nu 03.50u en voor ons zit het vieren erop maar voor u gaat het binnen 10 minuten zover zijn, zodus wens ik u een heel gelukkig nieuwjaar!!!! Daarstraks aan den telefoon heb ik dat ook al gewenst maar toen was het voor u nog 4 uur tevroeg he.Onze pa staat nog mee een paar geburen buiten bij de vuurkorf.Da was ook heel gezellig maar nu begon ik toch wel een beetje kou te krijgen en vandaar dat ik nog effe de pc heb opgezet omdat het dan toch bijna 4 uur is en nieuwjaar voor u he!!
    Vier da daar nog goed en .........nog 4 uur en de Jef staat gepakt en gezakt om richting Schiphol te vertrekken en u te vergezellen en er nog een laatste onvergetelijke maand van te maken!
    xxxxxjes mama en nog de laatste minuten aftellen .....3,2,1 GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!

  • 01 Januari 2009 - 10:34

    Gerda:

    BESTE WENSEN VOOR 2009 grtjs

  • 01 Januari 2009 - 14:03

    Sigrid:

    hej meid
    nog van harte gefeliciflapstaart met je verjaardag!!!
    en een happy new year

    xxx

  • 01 Januari 2009 - 14:12

    Cato!:

    Happy newyear iedereen!!
    Ik zit hier al in volle spanning te wachten tot dat ik de Jef kan gaan afhalen op Zanderij... Spanneeeeuhnd!

    :):p:D

  • 01 Januari 2009 - 16:22

    Vincent & Kim:

    Ook een gelukkig nieuwjaar van ons gewenst ;-) En met de Jef er bij zal't geen probleem zijn om 't jaar goed in te zetten :-) Amuseer jullie! -x-

  • 01 Januari 2009 - 19:00

    Tante Liliane:

    Ook de beste wensen hé meisje voor jou en de Jef.Uwe brief is al door heel de familie gelezen hoor,echt heel tof gedaan,waar haal je toch die inspiratie om voor ieder van ons iets persoonlijks te schrijven, echt heel mooi.En met de house-warming-party zal ik zeker wachten tot ge terug thuis zijt zalle,daar ga ik mee wachten tot het beter weer is,da zult ge ni moeten missen.Daaaaaag xxx

  • 01 Januari 2009 - 19:14

    Tante Nicole:

    Mijn nieuwjaarswens voor Cato =
    Lieve Cato,we weten niet of in 2009 ons land nog België zal heten,
    we weten niet of we volgende zomer in een hittegolf gaan zweten,
    we weten niet of 2009 een belangrijk jaar in de geschiedenis zal zijn,zelfs niet of het een jaar wordt met goede wijn,maar dat is allemaal van geen tel,want dat we u het allerbeste wensen dat weten we wel !
    xxx

  • 02 Januari 2009 - 12:21

    Mama:

    En,..........is de Jef goe aangekomen? Dan kan er weer een nieuw avontuur beginnen als je samen Suriname nog eens kunt gaan ontdekken.Amuseer jullie daar en trek veel foto's van jullie samen met de plaatselijke schoonheden (letterlijk en figuurlijk);-)
    xxxjes mama
    p.s. : vandaag heeft het hier gesneeuwd!!!

  • 02 Januari 2009 - 13:06

    Jinse:

    Jaja, de gillie is aangekomen. Hebdet al goe kunne vieren :-)?
    En heeft em mijn kaartje al afgegeven of is hij het toch in Olen vergeten? Geniet er nu nog maar dubbel zo hard van want binne een maandje bende al terug!!
    Woehoew, ik kijk er echt naar uit om al u verhalen te horen :-)

  • 02 Januari 2009 - 13:39

    Liese:

    Hey beejbie

    gelukkige verjaardag en beste wensen hé :-)
    Je hebt het ginder goed gevierd, zo hoort het !

    Binnen een maand ben je al weer aan het zuchten op de schoolbanken in Antwerpen...profiteert er nog maar vna hé !

    De kerstvakantie is bijna afgelopen voor mij... Ik heb wel hard gewerkt aan mijn eindverslag en portfolio. Nog vier weken en het zit er op :-)

    baaaaaj

  • 02 Januari 2009 - 23:15

    Eef:

    heej catoo :)
    wat word ik toch weer blij van al je verhalen en foto's :). Genietze! en nog gefeliciteerd met je verjaardag!! kus

  • 03 Januari 2009 - 16:20

    Lotte:

    Viola se, uwe schat zit ook in Suriname! Ik wens jullie allebei een zalige maand toe, genieten zal nu wel geen probleem zijn!
    Leuke nieuwjaarsverhaaltjes?
    x

  • 04 Januari 2009 - 12:51

    Tante Lief & Nonkel :

    Lieve caroline een heel gelukkig nieuwjaar van ons allemaal (ook voor de jef). het is weeral feest want ons liv wordt in juli grote zus !! !! !! dat wordt weer een pronostikske invulle ! :p

  • 04 Januari 2009 - 19:00

    Gerda:

    helaba Catootje,(en Jef)eindelijk heb ik nog is kunnen lezen op uwe blog.Die feestdagen zijn soms echt te druk.We hebben dees dagen ook heel veel in de Hut in Tongel gezeten.Vandaag hebben we(=nordickers=tante Lil en Nicole,Marina en Lilian)die zuipperiode afgesloten met een grandioos optreden voor de verjaardag van de barman van Heemmuseum,wij waren de 'championettes',na optreden nog ne goeie gedronken en goe gelachen in boswachterhuis(=ontstressen van optreden) Zeg,nu da liefie in Suriname is,uwe blog ni vergeten hé!!!!( Ik wil ook wel ne foto zien van Catootje en Jefke in de hangmat) P.S. ik lees just da Nancy dit jaar 40 word!!!!! Weet gij of die ene gaat trakteren dan???? Mss optreden van 'Championettes' op feestje??? Dan moet ze rap zijn,we zijn bijna volgeboekt!!! Tot blogs

  • 05 Januari 2009 - 09:10

    Mark, Punt, En Mama :

    Wij wensen je langs deze weg de beste wensen voor het nieuwe jaar aan u en de Jef.
    Dankzij de mama weten wij nu hoe wij kunnen converseren met de dochter. groetjes, de collega's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cato

Actief sinds 21 April 2008
Verslag gelezen: 2530
Totaal aantal bezoekers 68834

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 01 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: